Lennuliiklusteenindus vahetab välja Tallinna radari
Lennuliiklusteeninduse AS vahetab välja Tallinna radari ja uuendab ettevõtte seiresüsteeme. Uus tipptehnoloogia toetab sujuvat lennuliikluse korraldamist ja energiajulgeolekut.
Tööde esimeses etapis pandi tänasest seisma Tallinna radar, et vahetada see sügiseks välja uue vastu. Foto: Lennuliiklusteeninduse AS
Tööde esimeses etapis pandi tänasest seisma Tallinna radar, et vahetada see sügiseks välja uue vastu ning kaas ajastada radarihoone. Vahepealsel perioodil tehakse koostööd mitmete kohalike ja rahvusvaheliste partneritega, et tagada ohutu ja kvaliteetse teenuse osutamine.
Lennuliiklusteenindus asub kaasajastama õhuseiresüsteeme, et toetada Eesti energiajulgeolekut ja soodustada rohelise energia kasutust. Selle tulemusena saab tulevikus ehitada kõrgemaid meretuuleparke Riia lahes ja Eesti saartel.
GPS häiringute vastu lennunduses on leitud leevendus Lennuliiklusteeninduse maapealsete kaugusemõõtjate näol, mis pakuvad GPS side probleemide korral alternatiivset navigatsioonivõimalust ka madalamas õhuruumi osas. See on ka põhjus, tänu millele said taastuda Finnairi Helsingi-Tartu liinilennud.
Tallinna lennujaam on nüüdsest sertifitseeritud CAT II lennujaamana, mis võimaldab alates 12. aprillist varasema minimaalse 550meetrise rajanähtavuse asemel maanduda nüüd ka minimaalselt 300meetrise rajanähtavusega ning pilvekõrgusega 30 meetrit.
Paremaks lennuliikluse turvalisuse tagamiseks uuendab Lennuliiklusteenindus navigatsioonivõrgustikku ja võttis kasutusele täiendavad kaugusemõõtjad. Need on alternatiiviks GNSS-signaalil põhinevale süsteemile, mille alla kuulub ka GPS.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.