Infopanga sel nädalal ilmunud Logistika kvartaliraport tõi muuhulgas välja erinevate valdkondade parimad palgamaksjad aastal 2024. Logistikauudised toob need järjepanu ka oma lugejateni, alustades sedapuhku kullerteenuseid pakkuvatest firmadest, kus käärid TOPi esimese ja viimase vahel kõige suuremad.

- Seekord napsas imenapilt TOPi esikoha UPS kaubamärki esindav EKLT OÜ. Foto: UPS
Kullerteenuste valdkonnas on Infopanga andmetel 83 ettevõtet, neist 59 ületasid 2024. aastal 100 000 euro suuruse käibepiiri. Aasta varem oli käibepiiri ületanud ettevõtete arv kahe võrra väiksem, ehk 57.
2024. aasta koondkäive oli nendel ettevõtetel 162,6 miljonit eurot, mis kasvas aasta varasemaga võrreldes 8,5%. Aastase kasvu põhiosa tuli teisest poolaastast, mil koondkäive kiirenevas tempos suurenes. Kullerteenuste valdkond oli ka suurim käibekasvataja kogu logistikasektoris, pisut kasvas see ka kaubaladude töös, ülejäänud valdkonnad pidid taas leppima miinusega.
Logistika värsket kvartaliraportit saad täismahus lugeda
SIIN!Kullerteenuste valdkonna keskmine töötajate arv oli aasta viimases kvartalis 1229 ja inimeste hulk kahanes 2023. aastaga võrreldes 1,6%. Läinud aasta keskmine töötasu oli kullerteenuste sektoris 1982 eurot ja see kasvas aastaga 8,8%. Sellega ületab valdkonna palgakasv 1 protsendipunkti võrra Eesti sama perioodi keskmist palgakasvu.
Palka kasvas mullu enamikes firmades, vaid kaheksas firmas 40st see langes. Suurima palgatõusu tegi läbi Ukraina postifirma Nova Post Estonia, kuid see on ka loomulik, sest ettevõte alles alustas siinsel turul tegutsemist ning ka mullu oli keskmine töötajate arv vaid viis inimest. Suurima palgalangusega ettevõte oli mullu OÜ Almrk, kus töötas vaid kolm inimest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva värskes Gaselli TOPis oli ligi 80 ettevõtet, mis tegutsevad veondus- ja laondussektoris. Logistikauudised toob neist välja esimesed 50 ning valdkonna edetabeli esikohal platseerus Lääne-Virumaa bussifirma T.A. Bussid. Kes olid ülejäänud 49?
„Tulenevalt uudistest seoses OÜ-tamise ja lähetusrahade tasumisega transpordisektoris, oleks hea idee avaldada “TOP 100” kõige vähem tööjõumakse tasuvatest transpordifirmadest kus on rohkem kui 3 töötajat,“ kirjutas lugeja pärast logistikauudiste reedest
videolugu toimetuse vihjemeilile. Lugeja soov on seaduseks! Öeldud, tehtud!
Pankroti suunas kihutavad riiklikud lennufirmad palgaga mullu ei koonerdanud
100 enim tööjõumakse maksnud ettevõtet, mis tegutsevad veondus- ja laondussektoris, panustasid mullu riigikassasse ühtekokku 235,3 miljonit eurot. Mõistagi oli summaarselt suurim nende ettevõtete panus, kus on palju töötajaid, kui summad aga jagada töötajate arvuga, on pilt sootuks teine. Logistikauudised toob välja 100 parimat nii ühest kui teisest vaatevinklist vaadatuna.
CVKeskuse koostatud 2024. aasta ihaldusväärsemad tööandjad on selgunud, teiste seas selgitati seekord välja ka töövõtjaid enam ahvatlevad ettevõtted transpordi- ja logistikasektoris.
Mikro- ja väikeettevõtete jaoks võib ootamatu rahavajadus tekkida igal hetkel, olgu selleks kiire vajadus varude täiendamiseks, ootamatud remondikulud või uus ärivõimalus.
Arvelduskrediit on loodud just selliste olukordade jaoks – see on kiire, paindlik ja kuluefektiivne lahendus, mis võimaldab ettevõtetel raha alati käepärast hoida.