Logistikauudised võttis ette 20 aastat tagasi ilmunud Autotranspordiettevõtete TOP 90 ja uuris, kui paljud toonastest edukatest tegutsevad tänaseni, kas ja kui palju neist on läinud pankrotti, kes on lihtsalt tegevuse lõpetanud või kes on otsustanud muul tegevusalal kätt proovida. Samuti seda, kui palju on 20 aasta jooksul toimunud muudatusi omanikeringis?

- 20 aastat tagasi oli Autotranspordiettevõtete TOPi võitja Haanpää OÜ, mille tegevust juhtis soomlane Tuomo Still
- Foto: Julia-Maria Linna
Mõneti isegi üllatavalt tegutsevad pooled ettevõtted transpordisektoris tänaseni, ehk 90 ettevõttest 46, ning neist omakorda pooltel pole toimunud ka mingeid muudatusi omanikeringis.
Toonase TOPi kaks esimese kohta on endiselt absoluutses tippvormis ning käibelt Eesti suurimad transpordiettevõtted. Esikümnest seitse tegutsevad siiani, üks ettevõte läks likvideerimisele eelmisel aastal ja kaks ettevõtet on muutnud oma tegevusala. Toona tegutsesid enamik ettevõtetest aktsiaseltsidena, lõviosa neist on nüüdseks muudetud osaühinguks.
Kokku on toonasest 90 edukamast kas pankrotistunud või likvideeritud 21 ettevõtet ning 23 on suunanud oma fookuse autovedudelt mujale. Päris paljudel on tänaseks põhitegevusalaks kinnisvara, samuti on muutunud populaarseks veokite rent ning sõidukite remont ja müük.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
12. märtsil korraldas Transpordiamet koos Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni ja Tallinna Tehnikakõrgkooliga pikema autorongi (ehk EMS – European Modular System) testsõidu, et hinnata nende sobivust Eesti teedevõrgule ja liiklusohutusele. Sarnane test viidi läbi ka 2021. aasta suvel, ehk juba peaaegu neli aastat tagasi.
Äripäeva värskes Gaselli TOPis oli ligi 80 ettevõtet, mis tegutsevad veondus- ja laondussektoris. Logistikauudised toob neist välja esimesed 50 ning valdkonna edetabeli esikohal platseerus Lääne-Virumaa bussifirma T.A. Bussid. Kes olid ülejäänud 49?
„Tulenevalt uudistest seoses OÜ-tamise ja lähetusrahade tasumisega transpordisektoris, oleks hea idee avaldada “TOP 100” kõige vähem tööjõumakse tasuvatest transpordifirmadest kus on rohkem kui 3 töötajat,“ kirjutas lugeja pärast logistikauudiste reedest
videolugu toimetuse vihjemeilile. Lugeja soov on seaduseks! Öeldud, tehtud!
Pankroti suunas kihutavad riiklikud lennufirmad palgaga mullu ei koonerdanud
100 enim tööjõumakse maksnud ettevõtet, mis tegutsevad veondus- ja laondussektoris, panustasid mullu riigikassasse ühtekokku 235,3 miljonit eurot. Mõistagi oli summaarselt suurim nende ettevõtete panus, kus on palju töötajaid, kui summad aga jagada töötajate arvuga, on pilt sootuks teine. Logistikauudised toob välja 100 parimat nii ühest kui teisest vaatevinklist vaadatuna.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.