• 20.04.23, 12:10

Michal räägib uue "superministeeriumi" plaanidest kütuseturu aastakonverentsil

Uue valitsuse koalitsioonileppe järgi plaanitakse kõik transporti ja logistikat puudutavad valdkonnad kolida senisest Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist (MKM) keskkonnaministeeriumi baasil moodustatavasse uude Kliima- ja elukeskkonnaministeeriumisse (KeM), mida hakkab juhtima reformierakondlane Kristen Michal. Mis ja kuidas täpselt muutub, räägib Michal juba lähemalt 3. mail toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil.
Kristen Michal asub juhtima uut, Eesti mõjukaimat ministeeriumit, mis hakkab vastutama lisaks energeetikale ja keskkonnale ka kogu transpordi- ja logistikasektori eest.
  • Kristen Michal asub juhtima uut, Eesti mõjukaimat ministeeriumit, mis hakkab vastutama lisaks energeetikale ja keskkonnale ka kogu transpordi- ja logistikasektori eest. Foto: Andras Kralla
Uue valitsuse koalitsioonilepingu alusel liigub kogu transpordi ja logistikavaldkond senisest MKMist uude loodavasse Kliima- ja elukeskkonnaministeeeriumisse. Sotsiaalministeeriumist liiguvad omakorda MKMi tööhõive, tööturu ja töökeskkonnaga seotud küsimused, ehk näiteks transpordisektoris palju kõneainet pakkunud välistööjõu ja päevarahade teema.
MKMi ministriportfell liigub seniselt sotsiaaldemokraatialikult erakonnalt Eesti200 kätte ja seda hakkab Riina Sikkuti asemel juhtima uus infotehnoloogia- ja majandusminister Tiit Riisalo.
Ehkki koalitsioonilepingus kirjapandu ei tähenda, et see või teine otsus oleks juba seaduslikul tasandil vastu võetud, on selle lepingu kõik koalitsiooni osalised heaks kiitnud ja pole põhjust, miks seda muudatust ei peaks ellu viidama.
PANE TÄHELE!
Millised on uue Kliima- ja elukeskkonnaministeeriumi täpsemad plaanid, võetakse lähemalt luubi alla 3. mail toimuval Kütuseturu aastakonverentsil. Teemat tuleb avama värske kliimaminister Kristen Michal, praeguse keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna nõunik Silver Sillak aga räägib juba põhjalikumalt uuest sõidukite CO2 määrusest, kütuse heitkoguseturust, plaanitavatest Euro 7 mootorinõuetest ja värskest alternatiivkütuste määrusest.
Lisaks esinevad:
Raluca Marian IRUst
Alessandro Bartorelli FuelsEurope`ist
Rauno Parras Itella Estoniast
Raul Potisepp Eleportist
Alvar Tõruke DSV Estoniast
Ingmar Roos Mootor Grupist
Mart Raamat Eesti Õliühingust
Ülle Tamme Neste Eestist
Erkki Ots Bassadone Baltic`ust jpt.
Oma tulevikunägemuse esitamiseks ja konverentsikülastajate küsimustele vastamiseks on kohal kõikide koalitsiooni- ja opositsiooniparteide esindajad.
Tutvu konverentsi programmiga ja pane end kirja SIIN!
Konverentsi modereerib Urmas Vaino.

Seotud lood

Arvamused
  • 18.04.23, 16:08
Rohepööre autoturul ja miks on plaanitav automaks suur viga?
Eesti autoturu elektrifitseerimine on võrreldes naaberriikide ja Euroopaga kulgenud selgelt tagasihoidlikumalt ning automaksust rääkides nähakse selle otsuse taga pigem rahanumbrit kui rohepöörde eesmärke pikemas perspektiivis, kirjutab Bassadone Baltic tegevjuht Erkki Ots, kelle hinnangul on automaksuplaan tervikuna suur viga.
Uudised
  • 23.03.23, 15:09
Kütusesektor manitseb: aktsiisidega ei mängita!
Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing saatis koalitsiooniläbirääkimisi pidavatele parteidele omapoolse nägemuse kütuse- ja transpordipoliitika lähiaastate tulevikust. Sektor näeb ohuna võimalust, et läbirääkimistel tuleb lauale kütuseaktsiisi tõstmise plaan, mis Õliühingu hinnangul oleks strateegiliselt, majanduslikult ning kliima- ja sotsiaalpoliitiliselt rumal otsus.
Uudised
  • 17.03.23, 09:54
Kuidas peaks transpordisektor kliimaeesmärkidega edasi liikuma?
Soodsaim hind kehtib kuni 24. märtsi hilisõhtuni
Meie transpordisektori kliimaeesmärgid on enam-vähem teada, kuid endiselt puudub vastus küsimusele, kes kogu protsessi ja rohepööret juhib ning kes selle kõige eest maksab? Just sellele püüab vastust leida tänavune, erandkorras kevadel toimuv Kütuseturu Aastakonverents.
Uudised
  • 03.04.23, 10:50
Õliühing: naftakärpe mõjud jõuavad Eesti tanklatesse
Naftakartelli OPEC+ üllatusliku tootmiskärpe mõjud jõuavad ka Eesti tanklatesse, tõdes Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele