• 23.03.23, 15:09

Kütusesektor manitseb: aktsiisidega ei mängita!

Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing saatis koalitsiooniläbirääkimisi pidavatele parteidele omapoolse nägemuse kütuse- ja transpordipoliitika lähiaastate tulevikust. Sektor näeb ohuna võimalust, et läbirääkimistel tuleb lauale kütuseaktsiisi tõstmise plaan, mis Õliühingu hinnangul oleks strateegiliselt, majanduslikult ning kliima- ja sotsiaalpoliitiliselt rumal otsus.
Poliitiliste jõudude esindajad mullusel Kütuseturu Aastakonverentsil.
  • Poliitiliste jõudude esindajad mullusel Kütuseturu Aastakonverentsil. Foto: Raul Mee
Õliühingu tegevjuht Mart Raamat sõnas, et ühingu eesmärgiks on riigijuhtidele anda adekvaatne ülevaade ja vajalikud andmed kaalutletud otsuse tegemiseks kütusepoliitika tuleviku osas.
„Näeme suure riskina, et poliitikutel näpud sügelevad aktsiisitõusu abil eelarveauku lappima asuda. Viimaste aastate andmed kütusetarbimise kohta näitavad aga, et mingit eelarvelisa sellest ei tuleks – pigem kaotaks. Kindel kaotaja oleks aga Eesti majandusseisund,“ selgitas Raamat kütusesektori argumente.
Õliühing toob oma pöördumises välja, et aktsiisitõusu korral suureneks taas kütuse piirikaubandus ja kodumaine veondussektor kaotaks märgatavalt konkurentsipositsioonis.
„Aktsiisilangetus võimaldas maantee kaubavedajatel kasvatada eksporditulu 200 miljoni euro võrra aastas. Välisvedajalt võideti tagasi koduturgu, samuti suurendati rahvusvaheliste vedude konkurentsivõimet,“ selgitas Raamat aktsiisipoliitika mõjusid veondusele. „Just meie kodumaine ettevõte on suuresti 120 miljoni liitri võrra kasvanud diislikütuse tarbimise taga – need maksud sõidaksid aktsiisitõusu korral taas Lätti,“ hoiatas Raamat.
Loe lisaks
Keskkonnaküsimused olid teemaks ka eelmise aasta kütuseturu aastakonverentsil, tänavu läheme teemadega veelgi rohkem süvitsi.
  • 17.03.23, 09:54
Kuidas peaks transpordisektor kliimaeesmärkidega edasi liikuma?
Teisalt rõhutab kütusesektori esindaja ka seda, et aktsiisitõusust kui kliimapoliitilisest meetmest rääkimine on avalikkuse eksitamine. „Perioodil 2016-2019, kui meil kehtis naabritest kõrgem aktsiisimäär, siis suurenes läbisõit maanteedel nii sõiduautode kui ka veokite osas. Lihtsalt siis asendasid Eesti veokeid võõraste numbrimärkidega masinad. Mingit kliimajalajälje vähenemist ei toimunud – lihtsalt tulu viidi rumala aktsiisitõusuga Eestist välja,“ nentis Raamat.
„Meie senised kõrged kütusemaksud ei ole pannud ka eraisikuid keskkonnasäästule mõtlema – Eesti autopark on ELi kõige saastavam. See on lihtsalt utoopiline unenägu, kui poliitikud räägivad aktsiisipoliitika positiivsest kliimamõjust,“ oli Õliühingu tegevjuht kriitiline Eesti senise poliitika osas.
Mart Raamat tõi samas välja, et kõrged kütusemaksud mõjuvad proportsionaalselt palju valusamalt just vaesemate lastega perekondade rahakotile. „Statistikaameti andmed näitavad, et maal elavad vaesemad pered peavad kaks korda rohkem kütusele kulutama kui Tallinna rikkamad pered. Aktsiisitõus ainult suurendaks ebavõrdsust ja selle korral mingist inimeste toimetuleku toetamisest rääkida ei ole lihtsalt võimalik,“ selgitas Raamat maksutõusu sotsiaalseid tagajärgi.
Loodava koalitsiooni ning kütuse- ja transpordisektori esindajad arutlevad kõnealuste teemade ümber ka 3. mail toimuval Kütusetru Aastakonverentsil!
PANE TÄHELE!
11. Kütuseturu Aastakonverents toimub 3. mail Tallinnas Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses.
Tutvu konverentsi programmiga SIIN ja pane end kirja SIIN! Esinejate nimekiri täieneb jooksvalt.
Soodsaim hind kehtib veel vaid kuni 24. märtsini.
Konverentsi modereerib Urmas Vaino.

Seotud lood

Saated
  • 22.03.23, 14:01
Schenkeri juht: peamine ootus valitsusele on õiglased konkurentsitingimused
ELEA nõukogu liige ja AS Schenker tegevjuht Janek Saareoks tunnistas saates Logistikauudised eetris, et peamine ootus loodavale valitsusele on õiglaste konkurentsitingimuste tagamine transpordi- ja logistikasektoris ning keskkonnasõbralike transpordilahenduste soodustamine.
Arvamused
  • 02.02.23, 12:18
Janek Saareoks: 5 valimiseelset soovitust poliitikutele, mis aitaksid logistikasektorit
Logistikasektor on viimasel kolmel aastal tegutsenud pigem selles kategoorias, kus on läinud hästi, kuid nüüd ootavad ees keerulisemad ajad, kirjutab AS Schenker Baltikumi peadirektor ja ELEA nõukogu liige Janek Saareoks. Millised on tema valimiseelsed soovitused poliitikutele, et sektor neist raskustest ilma suuremate kaotusteta läbi tuleks?
Uudised
  • 20.12.22, 09:04
Heitkogustega kauplemine tõstab mootorikütuste hindu tanklates üle 10 sendi
Nädalavahetusel lepiti Euroopa Liidu tasandil kokku poliitikainstrumentides, mis peaksid tagama ambitsioonikate kliimaeesmärkide saavutamise. Üks kokkuleppe nurgakividest on kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteemi laiendamine transpordikütustele, mis võib märgatavalt mõjutada tanklates müüdava kütuse hinda Eesti tarbija jaoks, leiab kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing.
Uudised
  • 08.03.23, 11:18
Veebruari kütusemüük peegeldab keerulist olukorda majanduses
Maksu- ja Tolliameti poolt avaldatud veebruari kütuseturu koondandmed näitasid 5% võrra kasvanud tanklamüüki, kuid diislikütuse hulgimüük vähenes pea viiendiku möödunud aasta sama perioodiga võrreldes. Eesti Õliühingu hinnangul peegeldab see teatud sektorite keerulist majandussituatsiooni.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele