• 17.03.23, 09:54

Kuidas peaks transpordisektor kliimaeesmärkidega edasi liikuma?

Meie transpordisektori kliimaeesmärgid on enam-vähem teada, kuid endiselt puudub vastus küsimusele, kes kogu protsessi ja rohepööret juhib ning kes selle kõige eest maksab? Just sellele püüab vastust leida tänavune, erandkorras kevadel toimuv Kütuseturu Aastakonverents.
Keskkonnaküsimused olid teemaks ka eelmise aasta kütuseturu aastakonverentsil, tänavu läheme teemadega veelgi rohkem süvitsi.
  • Keskkonnaküsimused olid teemaks ka eelmise aasta kütuseturu aastakonverentsil, tänavu läheme teemadega veelgi rohkem süvitsi. Foto: Raul Mee
Iga-aastane, seekord juba 11. Kütuseturu Aastakonverents, toimub erandkorras kevadel ja seda põhjusel, et kütuseturu osalised ja transpordisektor saaks vahetult pärast valimisi edastada uuele valitsuskoalitsioonile omi mõtteid ja uurida, milline saab olema uue valitsuse energia- ja sellega kaasnev maksupoliitika?
Lisaks otsitakse vastust küsimustele, milline on kogu protsessis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vastutusala, millised strateegilised ülesanded on keskkonnaministeeriumil? Millised on peamised küsimused ja Euroopa Liidu seadusandlikud sisendid, mis hakkavad kütuse- ja transpordipoliitikat mõjutama?
Küsimusi on sektoril palju. Alustades valitsuse varasemast plaanist tõsta järk-järgult tagasi kütuseaktsiisid, mis ähvardavad 2027. aastaks, mil transpordisektorile rakendub lisaks ka täiendav kohustus osta CO2 kvooti, tõsta sektori kogukulu enneolematusse kõrgusesse.
Millisesse tehnoloogiasse tasuks panustada ja kas taastuvtoorainest valmistatud diislikütus oleks lahendus? Kas on oodata keskkonnasõbralike vedelkütuste osas turul ka konkurentsi? Kas uuel valitsusel on plaan midagi ette võtta, et selle levikut soodustada? Mida toovad kaasa uued Euro 7 nõuded sõidukitele?
Loomulikult on traditsiooniliselt kohal nii uue koalitsiooni-, kui opositsioonipoliitikud, et sektori saaks otse nende käest küsida: mida lähitulevik nendes küsimustes endaga kaasa toob? Samuti on esinejad nii Rahvusvahelisest Transpordiettevõtete Ühingust IRU, kütusefirmade rahvusvahelisest katusorganisatsioonist FuelEurope jm.
11. Kütuseturu Aastakonverents toimub 3. mail Tallinnas Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses. Konverentsi modereerib Urmas Vaino.
Tutvu konverentsi programmiga SIIN ja pane end kirja SIIN! Esinejate nimekiri täieneb jooksvalt.
Soodsaim hind kehtib kuni 24. märtsini.
Miks tasub konverentsil osaleda?
Osalejad saavad hea ülevaate kolmest aktuaalsest peateemast, kus analüüsime:
a) varasema valitsuse plaani tõsta järk-järgult tagasi kütuseaktsiisid, mis ähvardavad 2027. aastaks, mil transpordisektorile rakendub lisaks ka täiendav kohustus osta CO2 kvooti, tõsta kütusehinnad enneolematusse kõrgusesse;
b) kuidas peaks Eesti transpordisektor rohepöördega edasi liikuma, millisesse tehnoloogiasse panustama ja kuidas riik sellele kõigele kaasa saaks aidata;
c) Euro 7 uusi saastenorme ja seda, kas Eesti riik hakkab soodustama taastuvtoorainetest valmistatud vedelkütuste kasutamist.
-Lisaks küsime kahelt ministeeriumilt, kes juhib transpordisektori rohepööret ja mis hakkab mõjutama otsuseid transpordipoliitikas.
-Räägime, milliste kütuste poole peaksime oma transpordisektorit juhtima, et tagada võimalikult väike kliimajalajälg.
-Analüüsime, kuidas rohe-eesmärkide kõrval oleks tagatud ka majanduse konkurentsivõime ja inimeste toimetulek.
-Uurime majandusanalüütikult, milline on kütusetarbimise mõju Eesti majandusaktiivsusele ja kas Eesti majandus üldse kannatab rohepöörde välja.
-Kuulame poliitikute arutelu, kus küsime, mil määral plaanib riik investeerida laadimistaristusse, mis tarbesõidukite kontekstis on täna pea olematu. Mõtleme koos, milliseid samme vajab meie tarbesõidukite laadimistaristu, et rohepööre ellu viia.
-Peatume elektriautode võidukäigul ja arutleme, kui kaua võtab aega tarbesõidukite ja raskeveokite sektori järele jõudmine elektriliste sõiduautode arengule.
-Küsime, miks on Itella jaoks endiselt vara minna üle elektrikaubikutele ja kas HVO kasutamine täidab klientide ootused.
-Prognoosime, kuidas muutub kütusetarbimine erinevates sektorites.
-Lõpuarutelus analüüsime, kui rahul võime olla oma seniste rohepöördeks valitud sammudega ja anname nõu ka riigile, kuidas edaspidi kalleid vigu vältida.
Konverentsi programmijuht: Anu Soomets, [email protected], +372 516 4397
Konverentsil oma toodete ja teenuste esitlemisest huvitatud ettevõtetel palume kirjutada e-mailile [email protected]

Seotud lood

Uudised
  • 15.09.22, 13:04
Galerii: 10. Kütuseturu Aastakonverents
14. septembril toimus juba kümnendat korda Kütuseturu Aastakonverents, kus võeti luubi elu "pärast Vene naftat" ning kuidas on kütuste hinnatõus mõjutanud erinevaid majandussektoreid. Nagu ikka, oli ürituse keskmes poliitikute debatt, samuti erinevate sektorite esindajate arutelu teemal, kuidas kõrgete kütusehindadega keerulised ajad üle elada.
Uudised
  • 16.09.21, 13:20
Galerii: Kütuseturu Aastakonverents
15. septembril toimus 9. Kütuseturu Aastakonverents, kus erinevate valdkondade asjatundjad vaagisid kütuseturu tulevikku ning rohepöörde erinevaid tahke. Kõige enam küttis kirgi poliitikute ja ettevõtjate vaheline debatt diislikütuse aktsiisi teemal.
Uudised
  • 23.09.20, 10:49
Galerii: 8. Kütuseturu Aastakonverents
22. septembril toimunud 8. Kütuseturu Aastakonverentsi moderaator, õliühingu juht Mart Raamat, tervitas „klubisse“ astumise puhul Elektrilevi esindajat - kütuseturg ei ole enam lihtsalt mootoribensiin ja diislikütus, vaid ka gaas, elekter, vesinik jpm.
Uudised
  • 11.09.19, 11:05
Galerii: 7. Kütuseturu Aastakonverents
Eile toimus Logistikauudised.ee korraldatud 7. Kütuseturu Aastakonverents, mis maandas nii mõnedki ühiskonnas esile kerkinud pinged, eeskätt need, mis puudutasid biolisandite sundsegamist kütustesse.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele