Euroopa kütusetoojaid ühendava katusorganisatsiooni FuelsEurope direktor Alessandro Bartelloni kinnitas oma osalemise 3. mail toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil, kus ta räägib uute keskkonnasõbralike kütuste tootmise perspektiive Euroopas.
- FuelsEurope direktor Alessandri Bartelloni. Foto: FuelsEurope
Vähese CO2-heitega kütused omavad transpordisektori üleminekufaasis väga olulist rolli ning kas ja kuidas suudab Euroopa transpordisektor 2050. aastaks muutuda täielikult saastevabaks, on täna üks peamisi küsimusi.
FuelsEurope direktori Alessandri Bartelloni ettekanne keskendubki oma ettekandes taastuvate ja vähese CO2-heitega kütuste olulisele rollile rohepöördes. Tema ettekandes kuuleme, kuidas aitavad sellised kütused kaasa transpordisektorite süsinikdioksiidiheite vähendamisele ning missugused on olemasolevad ressursid selliste kütuste tootmiseks.
Eesti vedelkütuste turul on hästi teada Neste HVO diislikütus, kuid tõsiseltvõetavat alternatiivi sellel turul pole tekkinud. Bartelloni veebi vahendusel tehtavas ülevaates selgub, millised on peamised eeldused, et vähese CO2-heitega kütuste tootmismahud suureneksid ning missugused on rafineerimissektori arenguperspektiivid?
Enne FuelsEurope`i direktori ametikohale asumist 2020. aasta suvel töötas Bartelloni seitse aastat sama organisatsiooni poliitikadirektorina. Varem on ta töötanud ka Brüsselis Euroopa Majandus- ja Sotsiaalkomitees Europia.
PANE TÄHELE!
Iga-aastane, seekord juba 11. Kütuseturu Aastakonverents „Otsused rohelise tuleviku poole“, toob taas üheks päevaks kokku kütuse- ja transpordisektori otsustajad, aga ka avaliku sektori liidrid, et vaadata otsa valdkonna olulisematele teemadele.
Seekordsel sektori aastasündmusel anname terviklikuma ülevaate just transpordisektori rohepöördega seonduvast ning vaatame teravama pilguga otsa aktsiisidele ja üleminekule säästlikumale transpordile.
Kavas on traditsiooniline poliitikute debatt, kus vastvalitud koalitsiooni ja oposotsiooni jäänud erakondade esindajad jagavad oma seisukohti transpordisektori rohepöörde kontekstis.
Samuti saame põhjaliku ülevaate transpordi- ja logistikasektori ametkondade kolimisest Majandus- ja Kommunikatsioonimisteeriumist uude Kiima ja elukeskkonnaministeeriumisse ning millised täpselt saavad olema uue ministeeriumi tööplaanid.
Soodushind konverentsile kehtib veel vaid loetud päevad!
Tutvu konverentsi programmiga ja pane end kirja
SIIN!
Konverentsi modereerib Urmas Vaino.
Seotud lood
Uue valitsuse koalitsioonileppe järgi plaanitakse kõik transporti ja logistikat puudutavad valdkonnad kolida senisest Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist (MKM) keskkonnaministeeriumi baasil moodustatavasse uude Kliima- ja elukeskkonnaministeeriumisse (KeM), mida hakkab juhtima reformierakondlane Kristen Michal. Mis ja kuidas täpselt muutub, räägib Michal juba lähemalt 3. mail toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil.
ELEA nõukogu liige ja AS Schenker tegevjuht Janek Saareoks tunnistab intervjuus logistikauudistele, et kui riigil pole tõesti raha ehitada uusi neljarajalisi teid, siis väga palju saaks uus loodav valitsus ära teha nüüd ja kohe ilma suuri investeeringuid tegemata. Olgu see keskkonnasõbralike vedelkütuste soodustamine, päevarahade üle vaatamine, raudteevedude arendamine või pikemate veoste teele lubamine.
Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing saatis koalitsiooniläbirääkimisi pidavatele parteidele omapoolse nägemuse kütuse- ja transpordipoliitika lähiaastate tulevikust. Sektor näeb ohuna võimalust, et läbirääkimistel tuleb lauale kütuseaktsiisi tõstmise plaan, mis Õliühingu hinnangul oleks strateegiliselt, majanduslikult ning kliima- ja sotsiaalpoliitiliselt rumal otsus.
Soodsaim hind kehtib kuni 24. märtsi hilisõhtuni
Meie transpordisektori kliimaeesmärgid on enam-vähem teada, kuid endiselt puudub vastus küsimusele, kes kogu protsessi ja rohepööret juhib ning kes selle kõige eest maksab? Just sellele püüab vastust leida tänavune, erandkorras kevadel toimuv Kütuseturu Aastakonverents.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.