Riigikogu riigieelarve kontrolli erikomisjon arutas riigieelarve baasseaduse muudatusi ning koos majanduskomisjoniga Riigikontrolli ülevaadet Eesti, Leedu ja Läti valitsuse Rail Balticu raudteeühenduse arendamise kohta.
- Riigieelarve kontrolli erikomisjoni esimees Jürgen Ligi Foto: Andras Kralla
Riigieelarve kontrolli erikomisjoni esimehe Jürgen Ligi sõnul on Rail Balticuga seotud tuntavad eelarveriskid ja õiguslik ebaselgus. „Eelarve olukorda mõjutab oluliselt eelarvereeglite lõdvendamine enne raudtee ehitamist ja Euroopa Liidu raha vähenemine ehitamise ajal,“ ütles Ligi.
„Eelarvepoliitika muutmine näeb ette üle jõu kulutamist praegu ja kohustust eelarvet kärpida siis, kui raudteed ehitatakse ja niigi tuleb toime tulla Euroopa Liidu raha järsu vähendamisega Eesti jaoks. Sellises olukorras on Rail Balticu riskidele reageerimine palju raskem ja rahuldavat vastust pole praegu ka defitsiidi maandamise probleemile laiemalt,“ sõnas Ligi.
Riigieelarve kontrolli erikomisjoni käsitles oma istungil ka valitsuse algatatud riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu, millele otsustati teha omapoolsed muudatusettepanekud. Komisjon esitab muudatusettepanekud rahanduskomisjonile kolmapäeval.
Seotud lood
Reisijateveo lõppemisel Lelle-Pärnu raudteel alates 1. jaanuarist 2019 asendatakse see bussitranspordiga. 25. juulil kohtuvad Pärnu Omavalitsuste Liidu ja Pärnumaa Ühistranspordikeskuse esindajad, et hakata otsima piirkonna elanike transpordiks kõige otstarbekamaid lahendusi.
Riigikontrolör Alari Karis kirjutab oma blogis, et Riigikontrolli raporti eesmärk ei olnud sugugi kedagi Rail Balticu asjus ümber veenda, kedagi kritiseerida. "Pole seal ka ilmvõimatuid soove sendi pealt kindaks teha, kui palju raudtee ehitamine maksma läheb, ega arusaama, et Euroopa Liidult tuleks nõuda mingeid garantiisid rahastamise asjus," nendib ta.
Konsultatsioonifirmade Civitta ning Deutche Bahni tütarettevõtte DB Engineering & Consulting GmbH teostatava Muuga multimodaalse kaubaterminali analüüsi esialgsed tulemused näitavad Eesti Rail Balticu trassiosale suuremat kaubamahtu kui varasemad uuringud. Suuremat osakaalu nähakse Soome kaupadel, samuti hinnatakse kõrgelt Muuga terminali potentsiaali rahvusvahelise jaotuskeskusena, mis teenindab Skandinaavia ja Loode-Venemaa turgu.
Rail Baltic Estonia sõlmis hankelepingu AS Eesti Raudtee ja Skepast & Puhkim OÜga Rail Baltica raudteeinfrastruktuuri hooldusdepoo tehnilise ja ruumilise vajaduse eeluuringu teostamiseks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.