Tänaöisel riigikogu istungil läbis teiste eelnõude hulgas esimese lugemise ka valitsuse algatatud Eesti Vabariigi valitsuse, Leedu Vabariigi valitsuse ja Läti Vabariigi valitsuse vahelise Rail Balticu / Rail Baltica raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu.
- Riigikogu hoone Foto: Andres Haabu
Kokkulepe fikseerib õiguslikult siduva dokumendina riikide kohustused, mis on vajalikud RB raudteeühenduse rajamiseks Balti riikide kaudu Kesk-Euroopasse. Kokkulepe määrab kindlaks RB üldised tehnilised parameetrid, marsruudi ja rajamise tähtaja. Kokkuleppes lepitakse kokku RB ehitamise eeltingimustes, nende täitjas, ühisettevõtte RB Rail AS rollis eeltingimuste täitmisel ning RB rajamises kuni täieliku kasutusvalmiduse saavutamiseni. Kokkulepe reguleerib ehitatava infrastruktuuri ja sellealuse maa omandiküsimusi ning ehitamise rahastamise tingimusi. Lepitakse kokku juurdepääsu tagamises RB infrastruktuurile ning antakse üldised suunised RB haldamiseks raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja määramiseks.
Läbirääkimistel sõna võtnud Martin Helme (EKRE) ja Artur Talvik (EVA) ei toetanud eelnõud ja tegid oma fraktsiooni nimel ettepaneku see tagasi lükata. Toomas Jürgenstein (SDE), Andres Metsoja (IRL) ja Erki Savisaar (KESK) seevastu toetasid eelnõud ja pidasid Rail Balticu rajamist tähtsaks. Eelnõu tagasilükkamise poolt hääletas 14 ja vastu oli 47 saadikut. Ettepanek ei leidnud toetust. Esimene lugemine lõpetati.
Seotud lood
Riigikontrolör Alari Karis kirjutab oma blogis, et Riigikontrolli raporti eesmärk ei olnud sugugi kedagi Rail Balticu asjus ümber veenda, kedagi kritiseerida. "Pole seal ka ilmvõimatuid soove sendi pealt kindaks teha, kui palju raudtee ehitamine maksma läheb, ega arusaama, et Euroopa Liidult tuleks nõuda mingeid garantiisid rahastamise asjus," nendib ta.
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsioon soovib majandus- ja taristuminister Kadri Simsonilt teada, miks valitsus jätkab Rail Balticu projektiga, kui viimane Ernst & Youngi uuring näitab projekti majanduslikult selgelt kahjumlikuna, teatas EKRE.
Ernst & Yound Baltic avaldas 24. aprillil kokkuvõtte Rail Balticu tasuvusuuringust, mille kohaselt on tegemist elujõulise ja tulusa projektiga.
Uuringufirma Faktum Ariko tegi vahetult enne E&Y tasuvusuuringu avaldamist, 10.–22. aprillini rohkem kui 1000 elaniku hulgas (vanusevahemikus 15–74 aastat) üle-eestilise veebiküsitluse. Uuringu tellijaks on märgitud OÜ Rail Baltic / Meta Advisory Group.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.