Uuringufirma Faktum Ariko tegi vahetult enne E&Y tasuvusuuringu avaldamist, 10.–22. aprillini rohkem kui 1000 elaniku hulgas (vanusevahemikus 15–74 aastat) üle-eestilise veebiküsitluse. Uuringu tellijaks on märgitud OÜ Rail Baltic / Meta Advisory Group.

- Rail Balticu eskiis Foto: Hendrikson & Ko
Sarnane uuring korraldatakse kaks korda aastas: sügisel ja kevadel.
Uuringust selgus, et toetus Rail Balticu projektile on Eestis küsitletute seas kokku 58%. Sarnane tulemus saadi sügisel 2016.
Projekti toetajaid on keskmisest veidi rohkem tallinlaste (61%) ja kõrgharidusega elanike seas (61%), keskmisest veidi vähem aga kolmes trassi piirkonna maakonnas (kokku 53%). Projekti toetavad keskmisest selgelt tugevamini need, kes peavad raudteetransporti rohelisemaks kui maanteetransporti (toetus 66%), need, kes leiavad, et otsus projekti kohta peaks lähtuma kogu piirkonna, mitte ainult Eesti huvidest (70%), ning need, kes leiavad, et otsus peaks lähtuma pigem tulevikuvisioonist kui majanduslikust tasuvusest (71%).
Projekti toetajate peamisteks argumentideks on parem ühendus Euroopaga, reisimise mugavus ning kiirus. Samad argumendid olid peamised ka 2016. aasta sügisel.
Nende seas, kes jälgivad teemat meedias enda hinnangul sageli, on keskmisest rohkem nii projekti kindlaid toetajaid (29%) kui ka kindlalt mittetoetajaid (24%). Mittetoetajatel on kaks põhitingimust (kahtlust), mille täitmise (hajumise) korral nad projekti toetaksid: majandusliku tasuvuse kindlus (66% mittetoetajaist) ja kindlus keskkonnakahjude puudumise suhtes (61%).
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänaöisel riigikogu istungil läbis teiste eelnõude hulgas esimese lugemise ka valitsuse algatatud Eesti Vabariigi valitsuse, Leedu Vabariigi valitsuse ja Läti Vabariigi valitsuse vahelise Rail Balticu / Rail Baltica raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu.
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsioon soovib majandus- ja taristuminister Kadri Simsonilt teada, miks valitsus jätkab Rail Balticu projektiga, kui viimane Ernst & Youngi uuring näitab projekti majanduslikult selgelt kahjumlikuna, teatas EKRE.
Konsultatsioonifirmade Civitta ning Deutche Bahni tütarettevõtte DB Engineering & Consulting GmbH teostatava Muuga multimodaalse kaubaterminali analüüsi esialgsed tulemused näitavad Eesti Rail Balticu trassiosale suuremat kaubamahtu kui varasemad uuringud. Suuremat osakaalu nähakse Soome kaupadel, samuti hinnatakse kõrgelt Muuga terminali potentsiaali rahvusvahelise jaotuskeskusena, mis teenindab Skandinaavia ja Loode-Venemaa turgu.
Riigikogu konverentsisaalis peeti neljapäeval, 8. juunil arutelu Rail Balticu tasuvusuuringu üle, mille koostas Ernst&Young Baltic ja mis avaldati täismahus 3. mail 2017.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.