Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsioon soovib majandus- ja taristuminister Kadri Simsonilt teada, miks valitsus jätkab Rail Balticu projektiga, kui viimane Ernst & Youngi uuring näitab projekti majanduslikult selgelt kahjumlikuna, teatas EKRE.

- EKRE fraktsiooni esimees Martin Helme Foto: Andras Kralla
„Hiljuti avalikustatud Ernst & Youngi tasuvusanalüüs näitab, et võrreldes 2011. aasta AECOM-i uuringuga on Rail Balticu raudtee ehitamine muutunud palju kallimaks ning tasuvus on vähenenud,“ seisab fraktsiooni esitatud arupärimises.
Fraktsiooni esimehe Martin Helme sõnul on märkimisväärne, et olukorras, kus majanduslik kahjum on projekti sisse kirjutatud, püüab valitsus Rail Balticut Eesti rahvale maha müüa uue näitaja abil, milleks on niinimetatud sotsiaal-majandusliku tulu.
„Meie hinnangul on need väidetavad miljardid sotsiaal-majandusliku tulu laest võetud. Need ulmelised numbrid on mõeldud avalikkuse eksitamiseks, et näidata selgelt kahjumlikku projekti kõigele vaatamata tulusana,“ ütles Helme.
„Erinevad andmed ringlevad ka Euroopa Liidu rahastamise tegeliku määra kohta. Kas see on 85, 81 või 83%? Minister peaks selgitama ka seda, kust võetakse raha trassi ehituse jätkamiseks, kui EL-i poolne rahastus kahaneb.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänaöisel riigikogu istungil läbis teiste eelnõude hulgas esimese lugemise ka valitsuse algatatud Eesti Vabariigi valitsuse, Leedu Vabariigi valitsuse ja Läti Vabariigi valitsuse vahelise Rail Balticu / Rail Baltica raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu.
Uuringufirma Faktum Ariko tegi vahetult enne E&Y tasuvusuuringu avaldamist, 10.–22. aprillini rohkem kui 1000 elaniku hulgas (vanusevahemikus 15–74 aastat) üle-eestilise veebiküsitluse. Uuringu tellijaks on märgitud OÜ Rail Baltic / Meta Advisory Group.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.