TS Laevad: elektriautode laadijaid parvlaevadele paigaldada pole mõistlik
Elektriautode laadimistaristu laiendamise taustal on nii mõnedki mõelnud, miks ei võiks laadijad olla ka suursaarte vahel sõitvatel parvlaevadel? TS Laevade esindaja sõnul pole see siiski kuigi mõistlik mõte ja tõenäoliselt neid sinna ei tule.
TS Laevade hinnangul oleks diiselkütusega elektrit toota kallis ja mitte just kõige keskkonnasõbralikum. Foto: Andras Kralla
„Oleme keskkonnahoidu väärtustav ettevõte ja elektriautode laadimise võimalusele ka ettevõttesiseselt mõelnud. Analüüsides võimalusi oleme jõudnud aga seisukohale, et elektriautode laadijaid parvlaevade pardale paigaldada ei ole hetkel mõistlik,“ nentis TS Laevade klienditoe spetsialist Kristiina Kommel.
Eesti suurim elektriautode laadimisteenuste pakkuja Enefit Volt saab Euroopa ühendamise rahastust (CEF) avaliku laadimisvõrgu laiendamiseks Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas 2 miljonit eurot.
Enefit Volt asendab järgmise kahe aasta jooksul kaks kolmandikku varem Elmo võrku kuulunud laadijaid, et muuta kõigile elektriautodele sobiv elektriauto laadimine kättesaadavamaks nii linnades kui maapiirkondades.
Enefit Volt alustab Eestit, Lätit, Leedut ja Poolat katva elektriautode laadimisvõrgu ehitamist, et kõrvaldada puhta transpordi läbimurde peamine takistus ehk kesine taristu.
Circle K avas 28. veebruaril kolm uut ülikiiret elektriautode laadijat Mäos, Pärnus ja Tartus. Enne suve on plaanis avada veel kaks ülikiiret laadijat Irus ja Tallinnas Sikupillis.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.