Valitsuse korraldusega loodi viieks aastaks Paldiski vabatsoon kinnistutele, millel puudub kehtiv detailplaneering ning sõiduautode ladustamise platsid on sinna rajatud ebaseaduslikult.
Rahandusministeerium esitas korralduse eelnõu läinud neljapäeval valitsuse istungile, kus see kohe ka vastu võeti. Eelnevalt olid ministeeriumid andnud eelnõule oma kooskõlastuse, siseministeerium ning majandusministeerium küll märkustega.
"Palume arvesse võtta kõik asjaolud ning veenduda, et käesoleval juhul on täidetud kõik seadusandlusest tulenevad nõuded, mis on aluseks vabatsooni loa väljastamisel," kirjutas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Lõunasadam pole rahul
Nimelt olid riigile kuuluva Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli ning juhatuse esimees Ain Kaljurand saatnud juba varem rahandusminister Jürgen Ligile kirja, milles paluti eelnõu kooskõlastusringile mitte esitada. Põhjuseks asjaolu, et Põhjasadama omanik Paldiski Sadamate AS taotles vabatsooni staatust kinnistutele, millel pole kehtivat detailplaneeringut ega kasutusluba. Tallinna Sadamale kuulub konkureeriv Paldiski Lõunasadam.
Ministeerium: asi lahenebRahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla sõnul ei oma tolli valdkonda reguleerivate õigusaktide seisukohast detailplaneeringuga ja ehituslubadega seonduvad teemad tähendust. "Oleme kursis kõikide kinnistute õiguslikku olukorda puudutavate aspektidega ning arvestasime nendega enne valitsusele vabatsooni loomise ettepaneku tegemist. Detailplaneering on algatatud ning töös, mis tähendab, et küsimused maa ja sellel paiknevate rajatiste osas on lahenemas," selgitas Uusküla.
Kuni 2015. aasta lõpuni vabatsooni loa saanud kinnistutel ladustab Paldiski Sadamate AS transiitkaubana Venemaale viidavaid sõiduautosid. Ettevõtte peamine klient on Daimler AG, kes on sõiduautode ladustamisele kehtestanud kõrged nõudmised, mille täitmiseks on Paldiski Sadamate AS investeerinud platside ja nendega kaasneva infrastruktuuri rajamiseks ligi 100 miljonit krooni.
Paldiski Sadamate omanikena nimetatakse Aleksei Tšuletsi ja Aleksandr Nakonetšnõid. Ametlikud niidiotsad sumbuvad küll Hollandi Antillidel registreeritud ettevõttesse CNP Investments N.V. Sama, maksuvabas piirkonnas registreeritud omanik on ka OÜ-l Altoona, kellele vaidlusi tekitanud kinnistud kuuluvad.
number sõidukit võib korraga mahutada vabatsooniks planeeritava tollilao piiratud territoorium.
17 000
tasub teada
1. jaanuar 2011. a kuni 31. detsember 2015. a kehtib Paldiski linnas Majaka tee 9/11 asuval piiritletud maa-alal vabatsooni staatus.Vabatsooni kontrollitüübiks on I tüüp, mis tähendab piiratud ala olemasolu ja tollikontrolli kauba vabatsooni ja vabatsoonist välja toimetamisel.
Seotud lood
Riigi kasu tuleneb kaudselt sellest, et tehakse investeeringuid, suureneb kaubavoog, elavneb ettevõtlus ja luuakse uusi töökohti ning kõik see kogumis tõstab riigile laekuvat maksutulu, kommenteeris rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla
Riigifirma Tallinna Sadama juhid soovivad rahandusminister Jürgen Ligile saadetud kirjas, et valitsus ei annaks Paldiski Põhjasadamale luba asutada ebaseaduslikult rajatud ning detailplaneeringuta laoplatsile vabatsoon.
Paldiski Sadamate nõukogu esimees Aleksei Mürisepa sõnul annab vabatsoon kauba omanikule rohkem võimalusi. Näiteks, kui Euroopas valmistatud kaup tuleb vabatsooni lattu, siis kauba valmistaja saab oma riigis käibemaksu tagasi.
Valitsuse korraldusega luuakse Paldiski linnas Majaka tee 9/11 asuvale piiritletud maa-alale Paldiski vabatsoon. Selle tähtajaks määratakse viis aastat ehk vabatsoon luuakse kuni 31. detsembrini 2015.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.