• 22.01.10, 14:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti vedudes valitseb kaos

"Eestis puudub kontroll kabotaažvedude üle. Kui tavapolitsei, need lihtsad tüdrukud, peavad auto kinni, on neil silme ees vaid kiirus," põrutas ML-Transport AS omanik ja juht Meelis Lonn.
Tema kinnitusel tegelikult Eestis puuduvad vedude alal igasugused piirangud. Siin sõidavad poola, tšehhi, slovaki autod. Neid kasutatakse jätkuvedudel. Miks? Kuna nad on kõige odavamad, neil on suur autopark, näiteks poolakatel kodumaal 40 miljonit elanikku. Kuni Euroopa südames midagi ei saa, askeldavad siin, kirjeldas ta olukorda Eestis.
Kaose ilmestamiseks rääkis Lonn kuidas hoolimata piirangutest, et üheosaline veok võib Eestis olla 16,5 meetrit pikk ja kaheosaline 18,75 meetrit pikk, lasevad soomalsed-rootslased ise või oma poolakatest-tšehhidest vedajatel Eestis kärutada 22-25 meetriste masinatega.
Kuidas see võimalik on? Väga lihtsalt  - põhjanaabrid on endale euroliidus eritingimused välja ajanud. Ja see pole veel kõik...
"Meil keegi ei kontrolli veokite pikkusi  - ütled politseile, see saadab suu maanteametisse, seal...... olen oma silmaga näinud. Soome ja Rootsi firmad lasevad poolakatel, tšehhidel vedada siin 28-30 tonniseid koormaid niiet silm ka ei pilgu. Aga meil on siin massipiirang 24 tonni. Asja lahendaks, kui sadamates oleks sisse- ja väljasõitudel kaalud, neist saaks kaaludes üle ka kiirusel 20 km/h. Kuid kedagi ei huvita...," kurtis Lonn.
Maist muutuvad ju kabotaažireeglid, see on tõsi ja muutust ka peaks tooma, kuid....
"...ma küll ei tea, et miski siin muutuks," tõdes ta nõutult ",ma ei oska nagu midagi sellest arvata. Poolakaid saab edukalt transiitvedudel kasutada. Kui, kas kujutate ette, et saadate selle poolaka viima kirja Tartusse Kroonpressi trükikotta, ta ei oska keeltki, ta ei suuda öelda isegi "Kroonpress"...!?" pidas ta naerdes võimatuks slaavisoost võõrvedajate kasutamist sisesõitudel.
Ehk võiks maist minna eestlased ise naabermaadesse vallutustele?
"Nojah ..., Lätis pole midagi teha, Poolas ka mitte. Eestlaste marjamaa on Soomes ja Rootsis. Kuid näiteks Soomes väänati kabotaažireeglid nii, et eestlastel on seal üsna raske." Kui üldiselt võib kabotaaži reeglite järgi teha 7 päevaga 3 vedu, siis soome soustis kõlab see, et kui autos on kolm alust eri klientidele, siis ongi juba kolm vedu täis.... ja ülejäänud alused?...
Normaalne on, et kui autos on 32 alust 32le kliendile, siis tõestad ära, et see on üks vedu ja asi korras, selgitas Lonn. Nii peaks olema Eestiski kõigile võimalik ja Soomes samuti.
"Keegi ei tea, kuidas soomlased veel asja ajavad. Soomlased on euroliidus eestlastest paremad asjaajajad. Eks näis mis tuleb...," ohkas ta lõpetuseks.
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 13.06.08, 16:02
ELi piires saavad siseveod ühtse korra
Euroopa Liidu liikmesriikide ministrid jõudsid täna Luxembourgis toimuval transpordi, telekommunikatsiooni ja energeetika nõukogul pärast pikki vaidlusi kokkuleppele, mille järgi kehtestatakse ELi piires rahvusvaheliste kabotaaž- ehk sisevedude jaoks ühtne kord.
Uudised
  • 14.08.09, 13:51
Kabotaaž: Soome ja Belgia lubavad teha kolm vedu
Soome ja Belgia võtsid vastu kabotaažvedusid puudutavad reeglid.
Uudised
  • 22.01.10, 12:46
Avanev veoturg kutsub vallutustele
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp kutusub maist Eesti vedajaid naaberriikidesse vallutustele.
Uudised
  • 24.04.09, 09:36
Euroliidu veoturud valla
Euroopa Liit nõustus avama riiklikud maanteeveoturud konkurentsile. Ühe ELi liikmesriigi veofirma võib nüüd kaupu peale võtta ja kohale toimetada ka teises liikmesriigis.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele