Euroopa Liit nõustus avama riiklikud maanteeveoturud konkurentsile. Ühe ELi liikmesriigi veofirma võib nüüd kaupu peale võtta ja kohale toimetada ka teises liikmesriigis.
Kabotaaž (kaubavedu kolmanda osapoole jaoks ühe riigi piires ja välisriigi ettevõtte poolt) peaks rahvusvahelise veo raames piirduma kolme järjestikuse veoga maksimaalselt seitsme päeva jooksul. Kabotaažvedu oleks lubatud liikmesriikides, mida juht läbib tagasiteel ning piirduda tuleb ühe kabotaažveoga liikmesriigi kohta kolme päeva jooksul alates selle territooriumile tühjalt sisenemisest.
Saadikud toetavad samas edasist liberaliseerimist ning kabotaažvedude hulga ja kestuse piirangute kaotamist, et vältida (pool)tühje vedusid. Kokkulepitud teksti kohaselt ei tohiks kabotaažvedu olla keelatud seni, kuni selliseid vedusid ei teostata vastuvõtvas liikmesriigis alaliselt ega pidevalt.
Uue seaduse eesmärk on tõhustada konkurentsi ja vähendab tühjade veoautode liiklemist Euroopa Liidus. Eeskirjad, mis jõustuvad kuus kuud pärast selle avaldamist, on kompromiss, pärast seda, kui Parlament astus vastu survele loobuda kõigist kabotaažipiirangutest 2014. aastaks. Arutelu külmutati 2013. aastani, vahendas Bloomberg.
„See on hea algus,“ ütles, Mathieu Grosch, Belgia Parlamendiliige, kes juhtis täna õigusaktide esitlust Strasbourgis.
„Kabotaažipiirangud on nonsenss,“ ütles Georg Jarzembowski, sakslasest Parlamendi transpordikomitee liige. „Loodan, et 2013. aastal saame korraliku nõuetekohase ettepaneku ühtse turu loomiseks.“
Uued kabotaažireeglid rakenduvad kuus kuud pärast määruse avaldamist ELi Ametlikus Teatajas.
Seotud lood
Soome ja Belgia võtsid vastu kabotaažvedusid puudutavad reeglid.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp kutusub maist Eesti vedajaid naaberriikidesse vallutustele.
"Eestis puudub kontroll kabotaažvedude üle. Kui tavapolitsei, need lihtsad tüdrukud, peavad auto kinni, on neil silme ees vaid kiirus," põrutas ML-Transport AS omanik ja juht Meelis Lonn.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.