HHLA TK Estonia müügijuht Andres Uusoja tõdes logistika aastakonverentsil merenduse äriplaani tutvustades, et nii väikest konteinerkaupade käivet nagu praegu, ei mäleta ilmselt isegi kevadel 80 aastast juubelit tähistanud konverentsi peaesineja Heido Vitsur: “põhimõtteliselt ei toimu mitte midagi.”
Andres Uusoja sõnul pole Eesti sadamaäris just kõige paremad ajad ning väga oluline on seni kuni Rail Balticat veel pole, saada käima nn merevaigurong.
“Soomlased on huvitatud, leedukad on huvitatud, meie oleme huvitatud, ainult lätlased ei ole. Aga me teeme neile koos ühe “kambaka“ ja küll nad lõpuks selle paberi üles leiavad, mis nende sõnul siiamaani puudu on,” kinnitas Uusoja, kelle sõnul peaks juba veebruaris testrong teele minema. “Raudteevedude taastamisest Skandinaavia ja Euroopa vahel ollakse huvitatud isegi edela-Aasia riikides.”
Eesti merenduse äriplaan tervikuna võiks tema hinnangul aga seisneda hoopis laevade ümberehituses, millel on meeletu potentsiaal ja millele õnneks on olemas ka riigipoolne toetus.
Vaata täismahus videot Andres Uusoja ettekandest (lisatud subtiitrid)
Seotud lood
Eile, 5. detsembril, toimus iga-aastane logistika-aastat kokku võttev logistika aastakonverents 2024, kus arutleti logistikasektori hetkeseisu ja tulevikuvõimaluste üle ning kuulutati välja konkursi Aasta Logistikategu 2024 võitja.
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
2023. aasta majandustulemuste põhjal koostatud ekspedeerimis- ja agenteerimisfirmade TOPi esikolmik on ühes asjas ühel meelel: turbulents logistikasektoris jätkub ning suurte muutuste perioodil tuleb iga hinna eest kinni hoida olemasolevaid kliente.
„Arvestades tõsiasja, et Ida-Lääne transiit on idanaabri tegevuse tõttu läbi ja ka Põhja-Lõuna transiiti enne Rail Baltica valmimist veel ei ole, siis tänase seisuga elame kõige negatiivsemas stsenaariumis neljast, mille 10 aastat tagasi koostasime, ehk logistilises tupikus,“ nentis DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janeks Saareoks.
HHLA TK Estonia astus tänavusele varasele ja saagikale viljahooajale vastu uudsete lahendustega: automaatväravad integreeritud kaaludega annavad kliendile online-infot kaubakoguste kohta ja minimeerivad intensiivsel viljakoristusperioodil veoautode järjekordi.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.