Kümme aastat tagasi korraldas Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon ELEA koos toonase Logistikaklastri ja Tallinna Ülikooli Tuleviku-uuringute Instituudi juhi Erik Terkiga Tallinna teletornis arutelu, mille käigus koorus välja Eesti logistikasektori neli võimalikku tulevikustsenaariumi aastaks 2030 ja mis pealkirjastati järgmiselt: „Helesinine HUB“, „Põhjala Siiditee“, „Ettevaatliku mehe stsenaarium“ ja „Elu Logistilises tupikus.“
Neist esimene kõige optimistlikum ja viimane kõige pessimistlikum. Toonases arutelus osalenud DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janek Saareoks nentis saates „Logistikauudised eetris“, et täna oleme sunnitud tunnistama kõige negatiivsemat stsenaariumit, kui Rail Baltica aga valmis saab, võiksime targa tegutsemise juures saavutada ka „Ettevaatliku mehe stsenaariumi“, milles Ida-Lääne transiiti küll pole, kuid Põhja-Lõuna transiit toimib ning Muuga sadam oleks omamoodi Soome kaupade vaheladu.
TASUB TEADA
10 aastat tagasi koostatud erinevad tulevikustsenaariumid võtab fookusesse ka tänavune „Logistika Aastakonverents 2024“
Aeg: 5. detsember 2024
Toimumiskoht: Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskus
Konverentsil esinevad:
Andrea Tang, Rahvusvahelise Ekspedeerijate Assotsiatsioonide Föderatsiooni FIATA õigusteenuste direktor
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
Marko Udras, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja.
Janek Saareoks, DB Schenker Põhja- ja Ida-Euroopa piirkonna ärijuht, tulevikustsenaariumite üks koostajatest 10 aastat tagasi
Riina Palu, Eesti Merendusklastri juhatuse esimees
Joel Timm, ELEA esindaja IATA juures, MyDello asutajaliige
Alvar Tõruke, DSV Estonia tegevjuht, tulevikustsenaariumite üks koostajatest 10 aastat tagasi
Jmt. Esinejate nimekiri täieneb jooksvalt! Konverentsi juhib Urmas Vaino, sisupartneriks on Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon ELEA ja korraldajaks Äripäeva Logistikauudiste teemaveeb.
Tutvu programmiga ja pane end kirja
SIIN! Nagu ikka, mida varem end kirja panna, seda soodsam! Grupisoodustuse saamiseks kirjuta:
[email protected]„Loomulikult ei saa me eeldada, et soomlased tulevad meie raudteele iga hinna eest. Peame riigina nägema vaeva ja targalt tegutsema, et see koridor muutuks erinevate multimodaalsete transpordilahenduste ja atraktiivsete sihtkohtadega põhjanaabritele ahvatlevaks,“ lausus Saareoks, pidades silmas eeskätt raudteekoridori Aadria mere ja Vahemere sadamatesse ning loomulikult ka Ukrainasse ja Musta mere sadamatesse.
„Juba täna näeme tohutut huvi Ukrainasse investeerimise vastu ja kui sõda ükskord lõppeb, saab Rail Balticast kahtlusteta üks olulisemaid kaubakoridore, mis seda piirkonda Skandinaaviaga ühendab,“ lausus Saareoks.
Loomulikult ei jätnud saatejuht Tõnu Tramm küsimata, millega aasta alguses DB Schenkeri Poola kontoris tööle asunud Janek Saareoks täpsemalt tegeleb ja mida ta arvab sellest, et Schenker hiljuti Taani DSVle maha müüdi.