• 10.07.24, 14:00

Eesti ühistransport on omadega ummikus, vaja on põhjalikku liikuvusreformi

„Näiteks Harjumaal on maksumaksja panus ühistranspordi korraldamisel kasvanud viimase 7 aastaga 11 korda! See on üüratu number ja ilma põhjaliku liikuvusreformita me enam jätkata ei saa,“ nentis Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat saates „Logistikauudised eetris.“
Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat.
  • Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat. Foto: Mootor Grupp
Poliitiliste ambitsioonide ajendil lõhuti omal ajal normaalselt toimiv ühistranspordisüsteem ja seda uuesti taastada on väga keeruline. Kuid seda tuleb teha, sest praegusel kujul ühistransport käib riigile selgelt üle jõu, nenditi saates „Logistikauudised eetris“.
Ühte ja ainsat lahendust siin ei ole. Võimalused Harjumaal on totaalselt erinevad muust Eestist, mis on äärmiselt hajaasustatud. Kui esimese puhul saame otsida efektiivsust erinevate transpordilahenduste kombineerimisel, siis teise puhul saab olla ainsaks efektiivseks lahenduseks nõudepõhisuse maksimaalne ärakasutamine.
„Ka maapiirkondades on võimalik inimeste liikuvust efektiivsemalt korraldada. Olukord, kus suured ettevõtted peavad välja töötama oma transpordivõrgustiku, et töötajaid tööle saada, omavalitsused käitavad koolibusse ja seda kõike ajal, mil maksumaksja raha eest ülalpeetavad bussid sõidavad pooltühjalt edasi-tagasi, on täiesti absurdne. Neid kõiki saaks omavahel kombineerida,“ lausus Raamat.
Saates tõdeti, et mõneti tasuks maapiirkondades ehk eeskuju võtta omaaegsetest kolhoosidest, kus oli vaid üks buss ja üks juht, kes suutis rahuldada terve piirkonna liikuvusvajadused: hommikul töölistering, siis koolilastering, lõunane „supiring“, vahepeal pensionäridega poering jne. Kõik sai tehtud vastavalt tegelikele vajadustele ja seda kõike ajal, mil enamikes peredes polnud isegi lauatelefoni.
Saadet juhib logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saate toob kuulajateni Digimeerik.ee
Eesti ühistransport on omadega ummikus, vaja on põhjalikku liikuvusreformi
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 09.07.24, 13:46
Riigihange otsib ühtsele transpordisüsteemile analüüsi tegijat
Transpordiamet tellib riigihanke kaudu analüüsid, mille alusel saaks alustada sõidupäringuid vahendava ja liikuvusteenuseid ühendava andmevahetusplatvormi prototüübi loomist.
Uudised
  • 10.07.24, 09:30
Rail Baltic Estonia ja Tariston sõlmisid lepingu 7 km pikkuse põhitrassilõigu ehituseks
Rail Baltic Estonia OÜ ja Tariston AS sõlmisid teisipäeval Raplas lepingu Raplamaal asuva Hagudi-Alu trassilõigu ehitamiseks, ehitustööde käigus rajatakse kokku ligi seitsme kilomeetri pikkune raudteetrassi muldkeha koos kaasnevate rajatiste ja taristuga.
Uudised
  • 09.07.24, 10:17
Elron plaanib Riia–Tartu testsõitu teha augustis
Elron kavandab augusti keskpaigas testida Läti raudteedel Tartu–Valga –Riia liini avamise tarvis Stadler Flirti ronge, millega teenindatakse üle kümne aasta Eesti liine.
Uudised
  • 08.07.24, 13:19
Tšehhi firma hakkab Tallinnas jalgrattaringlust pakkuma
Augusti lõpus asub Tallinnas tegutsema uus jalgrattaringluse pakkuja Rekola Bikesharing. Seni Tšehhis ja Slovakkias tegutsenud ettevõte toob Eesti pealinna 200 mehhaanilist jalgratast.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele