• 02.07.16, 19:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink vahetab Superstari suurema vastu

2017. aasta alguses vahetab laevafirma Tallink praegu Tallinna ja Helsingi vahel seilava Superstari suurema Megastari vastu. Uue laeva valmimisaste on praegu 64%.
Turu laevatehases valmib Tallinki uus laev Megastar.
  • Turu laevatehases valmib Tallinki uus laev Megastar. Foto: Harro Puuslid
„Me oleme nüüdseks selle laevaga poolteist aastat tööd teinud ja laevast on valmis 64%,“ ütles Turu laevatehase juht Jan Meyer 1. juulil toimunud laeva ristimisel.
„Viimase 15 aasta jooksul on Eesti ja Soome vahelises reisijate liikluses olnud kaks aastat, kui selle maht ei ole kasvanud. Me oleme täna kasvavas ärisegmendis. Megastar ei ole kaubalaev ja kaupadele ma siin ülemäära rõhku ei paneks,“ ütles Tallinki juhatuse esimees Janek Stalmeister logistikauudised.ee-le ja lisas, et selle laevaga suureneb suhteliselt rohkem sõiduautode mahutavus kui reisijate mahutavus.
Tallinkil on optsioon tellida veel teinegi samasugune laev, ent seda otsust pole veel vastu võetud. „Täna keskendume sellele laevale ja enam kui 200 miljoni eurosed investeeringud ei ole midagi sellist, mida saad teha mitu tükki järjest lühikeses ajaraamis. Pigem kehtib meil selline mõte, et tark ei torma,“ ütles Stalmeister.
„Me ei ole sellisel seisukohal, et me ei ehita [teist laeva], aga ma ei julge praegu ka öelda, et me saaks kindlalt väita, et me selle nüüd kohe varsti tellime. Arvutame ja hindame tulevikku,“ ütles Stalmeister.
Hea teada
Megastar
Pikkus: 212,2 meetrit
Laius: 30,6 meetrit
Süvis: 7 meetrit
Kiirus: 27 sõlme
Brutotonnaaž: 49 300
Reisijaid: 2824
Reisijakajuteid: 47
Liinimeetreid: 3000
Kaubanduspinda: 2885 m2
Tekke: 12
Kütusepaakide mahutavus: 6600 kuupmeetrit
Kütusekulu Tallinn-Helsingi 1 sõidusuuna peale: 11 tonni
Mootori võimsus: 45 600 kW
Kütus: veeldatud maagaas (LNG)
 
Superstar
Pikkus: 177 meetrit
Laius: 27,6 meetrit
Reisijaid: 2080
Kajuteid: 186
Liinimeetreid: 1930 
Tekke: 10
Mootori võimsus: 50 400 kW
Ehitusaasta: 2008
Ehitaja: Fincantieri
Turu tehase pakkumine oli optimaalne
Suurema osa Tallinki laevapargist moodustavad Soomes ehitatud laevad, ent pakkumisi küsitakse ka teistelt. Megastari ehitamiseks käidi rääkimas ka Fincantieriga, mis on ehitanud näiteks praeguse Superstari. „Me käisime ka nende Fincantieri juures. Ilmselgelt ei läinud me ühte tehasesse, et teeme laeva. Rääkisime mitmete tehastega ja võrdlesime hinna ja kvaliteedi suhteid,“ rääkis Stalmeister.
„Tegemist on suure hankega ja pole otstarbekas teised ära unustada. Samas selle laeva puhul rääkisid nii majanduslikud ja kvaliteedi aspektid ning pisemad nüansid Turu tehase kasuks,“ sõnas ta.
Tallink sõlmis lepingu Turu Meyeri laevatehasega 27. veebruaril 2015. Alus antakse Tallinkile üle tuleva aasta alguses. Megastari ristiema on Soome endine president Tarja Halonen. Megastari kapteniks saab praegune Baltic Queeni kapten Vahur Sõstra.
Turu laevatehases ehitatakse Tallinki uut laeva Megastar.
11 fotot
  • Turu laevatehases ehitatakse Tallinki uut laeva Megastar. Foto: Harro Puusild
Tallinki uue kiirlaeva Megastari ristimine
16 fotot
  • Tallinki uue kiirlaeva Megastari ristimine

Seotud lood

Uudised
  • 11.08.16, 16:15
Tallinkilt suur pettumus, aktsia langes
Tallinki puhaskasumi ootamatult suur langus teises kvartalis valmistas aktsiat katvatele analüütikutele korraliku pettumuse. Laevafirma aktsia hind langes värskete majandustulemuste peale 5,8% võrra.
Uudised
  • 22.01.16, 13:22
Tallink valis uuele kiirlaevale nime
Tallink tegi uuele LNG kiirlaevale nimevaliku konkursile saabunud 21 550 pakkumise hulgast.
Uudised
  • 03.08.16, 16:31
Tallink püstitas rekordi
Juulis kasvas nii Tallinki reisijate arv kui ka veetud kaubaveoühikute maht, seisab börsiteates.
Uudised
  • 01.07.16, 10:37
Tallinki uue maagaasil sõitva kiirlaeva kapteniks saab Vahur Sõstra
Tallink Grupp on kinnitanud järgmise aasta alguses valmiva veeldatud maagaasil sõitva kiirlaeva Megastar kapteniks reisilaeva Baltic Queen kapteni Vahur Sõstra. Kapten Sõstra ülesandeks saab juba sel aastal olema Megastari meeskonna põhjalik ettevalmistamine.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele