• 22.01.16, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink valis uuele kiirlaevale nime

Tallink tegi uuele LNG kiirlaevale nimevaliku konkursile saabunud 21 550 pakkumise hulgast.
Tallinki uus LNG kiirlaev sai nimeks Megastar.
  • Tallinki uus LNG kiirlaev sai nimeks Megastar. Foto: Tallink
Tallinki uue generatsiooni LNG kiirlaev hakkab sõitma Megastar nime all. ASi Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul sobis valitud nimi Tallinki kaubamärgi Tallink Shuttle all sõitvate kiirlaevade perre kõige paremini, võimaldades nõnda säilitada järjepidevus. Kuna tegu on maailma ühe suurima selletaolise kiirlaevaga, siis Megastari nimi sobis ka sisuliselt, andmaks edasi laeva omadusi. Lisaks on see ka hõlpsasti hääldatav nii eesti-, soome- kui teistes keeltes. Kuna pakkumisi just selle nime kasuks oli nõnda arvukalt, saab seda ka paljude reisijatepoolse soovina käsitleda“ ütles Stalmeister.
Valituks osutunud nime pakkus esimesena välja Eestist pärit Janar, kes saab auhinnaks kaks piletit uue laeva kõige esimesele ametlikule reisile. Kokku pakuti Megastari uue laeva nimeks üle 300 korra, olles ka kõige populaarsemate pakkumiste seas. Kokku sisestati nimekonkursi veebilehtedel Soomest 14 200, Eestist 5300 ja rahvusvahelise veebilehe kaudu 2050 nimevarianti.
Uue veeldatud maagaasil töötava kiirlaeva ehitamisega tehti Turku Meyer laevatehases algust 4. augustil, 9. veebruaril pannakse laevale kuivdokis ka kiil. Laeva maksumus on 230 miljonit eurot ning alus peaks valmima 2017. aasta alguses.
Laeva pikkus saab olema 212 meetrit ning kogumahutavus 49 000 tonni.  Korraga kuni 2800 reisijat mahutav laev hakkab sõitma Tallinn-Helsingi liinil.
Keskkonnasõbralik alus kasutab kütusena veeldatud maagaasi, mis vastab Läänemere kõige karmimatele keskkonnanõuetele. 27-sõlmelist kiirust arendava aluse keskkonnasõbralikkus väljendub ka energiaefektiivsuses võrreldes seniste Tallink Shuttle kiirlaevadega. Uuenduslik korpusedisain võimaldab vähendada veesurvet korpusele ning head liikumisvõimekust rasketes jääoludes. Ka sadamates toimuvate laadimis- ja lossimisprotsesside kiirendamine on uue laevaga seoses võetud suurema tähelepanu alla.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 02.07.16, 19:32
Tallink vahetab Superstari suurema vastu
2017. aasta alguses vahetab laevafirma Tallink praegu Tallinna ja Helsingi vahel seilava Superstari suurema Megastari vastu. Uue laeva valmimisaste on praegu 64%.
Uudised
  • 16.03.15, 13:42
Tallinki uue laeva elektrisüsteemi ehitab ABB
ABB teatas, et on võitnud hanke Tallinki uue LNG parvlaeva elektrisüsteemi, elektrilise veojõu ja energiajuhtimise lahenduse ehitamiseks.
Uudised
  • 07.08.15, 14:51
Tallink kuulutab välja uue kiirlaeva nimekonkursi
Tallink kutsub üles esitama oma ideid uue generatsiooni LNG kiirlaeva nime osas. Uue kiirlaeva nime avalikustab Tallink 2016. aasta alguses.
Uudised
  • 04.08.15, 15:37
Algas Tallinki uue laeva ehitus
AS Tallink Grupp ja Meyer Turku laevatehas andsid teada, et algas Turus Tallinki uue põlvkonna LNG kiirlaeva ehitus.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele