• ST
  • 10.01.24, 17:55

Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?

Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Opel Frontera kaks esimest põlvkonda sõitsid koosteliinidelt maha aastatel 1991–2004 ja tookord oli tegu puhtatõuliste maasturitega, mis olid otseses suguluses Jaapani autotootja Isuzu mudelitega Amigo, MU ja Rodeo Sport. Taasiseseisvunud Eestis said sellised Fronterad nautida mõnda aega isegi esindussõiduki rolli, sest tuttuue läikiva maasturi omamine oli enne sajandivahetust vaid väheste elus edasijõudnute privileeg. Nüüd on need autod otsitud sõjaratsud Ukraina kaitsjate tarbeks ja pärast kahekümneaastast pausi on Opel otsustanud mudeli nimelt taas tolmu maha puhuda, et tutvustada linnamaasturiga sarnanevat sõidukit, mis on välja mõeldud ja toodetud Saksamaal.

Teeme elektriautode hinnad paremaks!

Opel on lubanud, et alanud aastast sisaldub igas mudeliperekonnas vähemalt üks täiselektriline versioon ja sestap pakutakse Fronteratki kas hübriid- või elektriajamiga. Esimesel juhul saavad ajamis kokku 1,2-liitrine bensiinimootor, automaatkäigukast ehk kahe siduriga DSG ja elektrimootor ning selliseid ajameid pakutakse kahes võimsuses, mis arendavad kas 74 kW / 101 hj või 100 kW / 136 hj. Mõlema versiooni korral lubatakse keskmiseks kütusekuluks 5,3 l / 100 km (WLTP) ja keskmine CO2 heitmete hulk on 122 grammi kilomeetri kohta (WLTP). Väiksema võimsusega versioon saavutab kiiruse 100 km/h 10,5 sekundiga, võimsam on sellest 1,5 sekundit nobedam.
Teisel juhul võib aga Frontera võtta ühes heitmevaba ehk täiselektrilise versioonina, mille ajam arendab maksimaalselt 83 kW / 113 hj. Selline „Särtsu-Frontera“ saavutab kiiruse 100 km/h 10,6 sekundiga ja 44 kWh mahutava akuploki toel lubatakse ühe laadimisega keskmiseks läbisõiduks 303 km (WLTP). Ehk teisisõnu on elektriline Frontera dünaamika poolest sarnane taskukohasema hübriidiga, olles hinnaltki üsna lähedane. Kallimas GS-varustuses on hübriidajamiga Frontera (101 hj) soodsaimast elektriajamiga sõsarast 900 eurot odavam – 26 790 vs. 27 690 eurot –, aga kui panna sellesse valemisse võimsam hübriidajam (136 hj), muutub hoopis juba „särtsuauto“ 300 eurot soodsamaks!

On mul tarvis viie- või seitsmekohalist autot?

Seda 4385 mm pikkust autot saab soetada kahes varustuses, milleks on EDITION ja GS. Vaikimisi on tegu viiekohalise autoga, aga kallima GS-varustuse korral saab 800 lisaeuro eest tellida pakiruumi kolmanda istmerea, kui soovite seitsmekohalist autot. Elektriajamiga Frontera näitel on eri varustuste vahelised hinnakäärid 2200 eurot ja GS-taseme korral saate te tellida sõiduki kahevärvilisena ehk kontrasttoonis valge või musta katusega, mille eest ei pea sentigi juurde maksma. GS-varustus täiendab rikkalikku põhivarustust automaatse kliimaseadme, elektriliste küljepeeglitega, LED-lahenduses tagatulede, 10-tollise puutetundliku ekraaniga meelelahutuskeskuse ja muu meelepärasega.
Esimesed ja tagumised parkimisandurid sisalduvad koos tagurduskaameraga samuti GS-varustuses, nagu ka 17-tollised valuveljed ja toonitud tagumised küljeaknad ning tagaklaas. Turvavarustus on sõltumata varustusest eeskujulik ja esiti saab uut Fronterat lisarahata vaid esitlusülikonnas ehk oranžina, teiste toonide korral tuleb muu värvivaliku eest 500 eurot juurde maksta. Pakiruumi maht jääb viiekohalise versiooni korral vahemikku 460–1600 liitrit ja vaikimisi on kõigi Fronterade garantiiperioodi pikkuseks viis aastat ilma läbisõidupiiranguta. Elektrilisi versioone saab juba tellida ja esimesed õnnelikud peaks oma uue Frontera kätte saama suve alguses.

Kuldse rooliratta võitja

Alates jaanuarist saab tutvust teha värske auhinnavõitjaga ehk sakslaste poolt alles äsja parimaks autoks valitud II põlvkonna Opel Grandlandiga (Golden Steering Wheel 2024, kuni 50 000 eurot maksvate sõidukite arvestuses). Neid uustulnukaid aitab hiljem tänaval ära tunda päevatulesid üheks tervikuks siduv pikitriip, mis on valgustatud nagu triibu keskel olev Opeli Blitzi nimeline logogi (GS- ja GSE-varustustes). Sarnaselt Fronteraga saab sedagi 4650 mm pikkust sõidukit soetada elektriautona, ent Grandlandile pakutakse elektriajamit kolmes võimsuses – 157 kW / 214 hj, 169 kW / 230 hj ja 236 kW / 321 hj –, mis komplekteeritakse samuti kolme erineva akuplokiga (73, 82 ja 97 kWh).
Soodsaim elektriline Grandland alustab 46 200 € juures ja läbib ühe laadimisega vähemalt 523 km (WLTP). Ja kui selline hind näib ülekohtune, siis leiate hinnakirjast ka soodsama hübriidajami (alates 31 990 €) ja laetava pistikhübriidi (38 990 €). Esimesel juhul arendab kuuekäigulise automaatkäigukastiga varustatud ajam 100 kW / 136 hj, teisel juhul on käike ühe võrra enam ja ajami võimsuseks lubatakse 143 kW / 194 hj. Hübriidajami korral on Grandlandi keskmiseks kütusekuluks 5,5 l / 100 km (WLTP), pistikhübriidi puhul aga 0,8 l / 100 km (!) ja elektrilises sõidurežiimis sõidab laetava hübriidajamiga Grandland ühe laadimisega vähemalt 87 km.

Eelkäijast maskuliinsem ja hoomatavalt mahukam

Uus Opel Grandland on eelkäijast nurgelisema ehk mehelikuma moega välimust omav sõiduk ja põlvkonnavahetuse käigus venis auto suuremaks kõigis suundades. Eelkäijaga võrreldes lisandus pikkusesse 173 mm, telgede vahesse 20 mm, uustulnukas on varasemast 49 mm laiem ja 36 mm kõrgem. Kõik see võimaldab pakkuda avaramat sõitjate- ja pagasiruumi ning otse loomulikult võitsid jalaruumis ka tagaistmel reisijad. Kolmeosalise tagaistme seljatoe annab maha käänata suhtes 40 : 20 : 40 ja tavaseades 550 liitrit mahutava pakiruumi annab paisutada 1645-liitriseks. Pakiruumi maht on kõigil Grandlandidel samasugune, sõltumata ajami tüübist ja akuploki olemasolust.
Mõlemad kirjeldatud sõidukid on nii värsked, et pole jõudnud osaleda Euro NCAP turvakatsetes, ent baasvarustusse kuuluva turvavarustuse najal võib eeldada häid tulemusi. Lisaks kuuele turvapadjale kuulub Grandlandi baasvarustusse adaptiivne püsikiiruse hoidja, hädapidurdusassistent, sõidurajalt kõrvale kaldumise eest hoiatav süsteem, märgituvastus, kiiruse ületamise ja võimaliku avarii eest hoiatavad abilised ning juhi valvsuse jälgimine. Sõidu teevad mõnusamaks baasvarustusse kuuluvad automaatsed kaugtuled, kahes kõrgemas varustuses kuuluvad kaasavarasse väga head juhitavad LED-maatriksesituled ja kõigi Grandlandide garantiiperioodi pikkuseks on vaikimisi viis aastat (ilma läbisõidupiiranguteta).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele