Logistikauudised.ee võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Millised olid lõppenud aasta viimase kuu olulisemad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
- Paljud autovedajad on Tallinkile hinnatõusu järel selja pööranud Foto: Andras Kralla
Kohalik vaade
Kuu algas positiivselt! 5.detsembril kogunesid Eesti logistikasektori juhtivad tegelased Tallinna loomaaia keskkonnahariduskeskuses toimunud
logistika aastakonverentsile, kus muuhulgas kuulutati välja ka „
Aasta Logistikategu 2024.“ Ehkki väärikaid kandidaate oli mitu, pidas žürii peapreemia vääriliseks Omniva Kaunasesse rajatud Baltimaade moodsaimat logistikakeskust.
Pealtnäha võib ju tunduda, et tegemist ei ole otseselt „Eesti logistikateoga“, siis tegelikkuses puudutab see meid vägagi otseselt ja seda nii Eesti riigile kuuluva ettevõtte arenguperspektiivi kui eestlaste kaubatarnete paranemise näol.
Edasised olulisemad sündmused enam nii positiivsed polnud. Juba üsna kuu alguses, kui Tallink avaldas oma järjekordse veomahtude statistika, torkas silma selle
drastiline langus võrreldes aastataguse perioodiga. Logistikafirmade ja autovedajate seast hakkas aina enam kostuma vihjeid, et põhjus võib peituda Tallinki hinnapoliitikas, mis paljudele tundub ebamõistlikult kõrge.
Asja lähemalt uurima asudes selguski, et kus suitsu, seal tuld: transpordifirmad rääkisid suud puhtaks ja tunnistasid, et
Tallinkiga sõidetakse vaid äärmisel hädavajadusel, ehk sisuliselt vaid siis, kui Eckerö Line`i või Viking Line`i laevadele enam ühtegi veokit peale ei mahu.
Tekib küsimus, kas on ikka normaalne olukord, kui konkureerivates laevafirmades on iga ruutmeeter kuid ette müüdud, Tallink seilab aga pooltühjalt? Loomulikult, iga ettevõte teab ise, kuidas oma äri ajada, kuid selline „jalgadega“ hääletamine võiks siiski mõne häirekella kuskil põlema panna, leidis ka
Äripäev oma juhtkirjas. Kas midagi muutub, näitab aeg, esialgu soovitab aga Tallinki juht
vedajatel endil peeglisse vaadata.
Ja siis saabusid jõulud. Ajal mil Läänemere rahvad istusid perega jõuluauas,
nuputasid idanaabrid järjekordset sigadust. Midagi väga originaalset välja ei suudetud mõelda, aga miks peakski, kui „vana hea ankrulohistamine“ suudab tuksi keerata mitme NATO riigi elektrisüsteemi,
sideliinid ja külvata segadust ilma, et peaks kulutama miljoneid rublasid sõjamoonale.
Meie õnneks sai põhjanaabritel sellest kõigest villand ja kurja teinud laev võeti otsustavalt kinni. Nagu selgus, siis mitte asjata, sest
laevalt leitud luuretehnika ja ilmsed viited äsja toime pandud kuriteole, ei anna Venemaale kuigi palju võimalusi vastupidist väita ning andis meie
peaministrile põhjust paluda NATOlt abi Soome lahel korra hoidmisel.
Globaalne pilk
Globaalses vaates kerkisid esile uudised maailma autotööstusest: esiteks teatasid kaks
Jaapani autotootjat ühinemisest, teiseks
Euroopa suurima autotootja omanike teade selle kohta, et osa Volkswageni tehastest tuleb kinni panna. Mõistagi on selle kõige taga odavate Hiina elektriautode pealetung ja suutmatus sellele survele vastu seista.
- Mis saab Riia kesklinnnas alustatud suurejoonelise raudteesõlme ehitusest edasi, eks seda näitab aeg. Vähemalt on lõunanaabritel pärale jõudnud arusaam, et euroraha kasutamise prioriteet asub mujal. Foto: Tõnu Tramm
Detsembris jõudis otsustava vaheetapini ka skandaal lõunanaabrite juures, kus meid otseselt puudutava Rail Balticu rahastamine pole toimunud päris nii nagu peaks. Nimelt otsustati algatada seal
rahastamises toimunu suhtes kriminaaluurimine, kuna sealsed poliitikud eelistasid esmalt alustada hiiglasliku sõlmjaama ehitamist Riia kesklinna selle asemel, et rajada Euroopa Liidus suuniste kohaselt raudtee põhitrass Eesti-Leedu vahele. Meie jaoks igati positiivne uudis, mis loob eeldused, et aastal 2030 ei piirduks uus raudtee Eestis vaid Muuga sadama ja Läti piiri vahelise lõiguga.
Positiivse uudisena võib välja tuua ka
Saksamaa ja Norra otsuse soetada miljardite eurode eest uusi allveelaevu. Ehkki tellitavate allveelaevade ehitus ei alga enne 2027. aastat, on see pikemas perspektiivis siiski oluline otsus kogu Läänemere julgeoleku seisukohast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Logistikauudised.ee võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Millised olid novembri olulisemad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
Logistikauudised võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Millised olid oktoobri olulisemad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
Logistikauudised.ee võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Millised olid septembri kõige põrutavamad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
Sellest sügisest alustas ilmumist eriuudiskiri „Logistika kompass“, milles logistikauudiste teemaveeb võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Käesolevaga teeme otsa lahti ülevaatega 2024. aasta augustist. Millised olid augustikuu kõige põrutavamad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.