• 04.09.24, 10:37

„Logistika kompass“ august 2024: rahutused Bangladeshis ja keerulised ajad maanteetranspordis

Sellest sügisest alustas ilmumist eriuudiskiri „Logistika kompass“, milles logistikauudiste teemaveeb võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Käesolevaga teeme otsa lahti ülevaatega 2024. aasta augustist. Millised olid augustikuu kõige põrutavamad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
Augustis teatas tuntud Eesti transpordifirma, et “pakib pillid kotti”, kuna see äri ei tasu end lihtsalt ära.
  • Augustis teatas tuntud Eesti transpordifirma, et “pakib pillid kotti”, kuna see äri ei tasu end lihtsalt ära. Foto: Võru Trans

Kohalik vaade

Augustikuu alguses astusid avalikkuse ette uus kliimaminister Yoko Alender ja tema kõrval keskerakonnast sotsidesse üle läinud taristuminister Vladimis Svet. Mõlemal oli oma sõnum ka transpordi ja logistikasektorile: kui esimese fookus on kliimakindla majandamise seaduse elluviimisel ja transpordi rohelisemaks muutmisel pangaliisingu erisuste abil, siis teine toonitas vajadust otsida lisarahastust teede-ehitusele.
7. augustil jõudis Pääsküla depoosse esimene Škoda elektrirong, mille katsetused meie raudteedel algasid suure hooga pihta ja tänaseks on teinegi rong juurde tulnud. Päev varem sadas aga Tartus maha rekordkogus vihma, mis paljud sõidukid veelompidesse ja parklatesse „surnult“ seisma jättis. Nagu hiljem selgus, ei pruugigi kõikidel puhkudel kindlustus auto korda tegemist korvata.
8. augustil avaldasime aga ülevaate põhjanaabrite uuringu mille resümee oli eriti Virumaa rahvale mitte just kõige positiivsem: laevaühendust Sillamäe ja Kotka vahel ei tule, nagu ka Kunda ja Kotka vahel. Sest see lihtsalt ei tasu end ära.
Kuu keskel teatas tuntud Lõuna-Eesti transpordifirma Võru Trans, et lõpetab transpordiäri. Miks? Sest pea olematu rentaablusega ärile ei ole lihtsalt mõtet rohkem oma väärtuslikku aega raisata, teatas ettevõtte omanik.
Pärnu jõe kaarsilla paika parvetamine.
  • Pärnu jõe kaarsilla paika parvetamine. Foto: INF Infra OÜ
23. augustil parvetati paika Pärnu uus kaarsild, mis oli iseenesest suur logistiline väljakutse ja uus sild mõjutab otseselt ka sealse piirkonna logistikat. Väga palju liiklust saab edaspidi kesklinnast eemale juhtida ja laguneva kesklinna silla koormust vähendada.

Globaalne pilk

Globaalses logistikas oli augustikuu üheks olulisemaks märksõnaks Bangladeshis toimunud rahutused, mis ummistas riigi peamise, Chittagongi sadama. Sajad laevad seisid Bengali lahes reidil ja häiritud oli ka riigisisene maantee- ja raudteeliiklus. Lisaks rahutustele tabasid Bangladeshi ka suured üleujutused, mis riigisisese transpordi lõplikult halvasid. Eeskätt on sealne olukord pannud raskesse seisu maailma rõivatööstuse tarneahela toimimise, kuna Bangladesh on maailma üks suurimaid tekstiilitoodete eksportööre.
Suurbritannia analüüsifirma Transport Intelligence avaldas augustis kokkuvõtted kolmanda kvartali prognoosidest. Midagi rõõmustavat neis pole, või kui, siis ainult natukene: nimelt Euroopa maanteetranspordi languses on näha esimesi stabiliseerumise märke, kuid merenduses hinnad aina kasvavad ja seda kõikidel marsruutidel. Lisaks on üheks globaalse logistika trendiks tõsiasi, et aina enam kaupa liigub laevadelt lennukitele, sest hinnavahe ei ole enam kaugeltki nii suur, kui tarneaegade erinevus nende kahe transpordiliigi vahel.
Teraviljavedu Nemunase jõel.
  • Teraviljavedu Nemunase jõel. Foto: Klaipeda sadam
Lõpetuseks üks augustikuine uudis ka lähinaabrite juurest: nimelt pööras Klaipėda sadama kaubalogistika 9. augustil oma ajaloos uue lehekülje, kui esimest korda saabus nende sadamasse viljalastis jõepraam. Sellise ainulaadse viljaveolahenduse taga oli Linas Agro Lietuva, kes toimetas jõepraamiga Nemunas Lines kohale 900 tonni teravilja.
Ole iganädalaselt kursis logistikamaailma tegemistega ja telli endale mugavalt e-postkasti ka järgnevate kuude "Logistika kompass" eriuudiskiri SIIN.

TOP 5 loetumad lood augustis

1. TOP 50: suurimad kasumiteenijad ja kahjumisse jääjad mootorsõidukite müügis
2. DPD Eesti juht: Eesti on oma edu kinkimas Leedule ja Lätile
3. Megadiil: DSV ostab Volvolt 300 elektriveokit
4. Kriis Itaalia autoveosektoris: viiendik ettevõtetest on tegevuse lõpetanud
5. Esimene Hiina elektriline suurkaubik: Via 3L tegi julge otsuse

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele