Logistikauudised võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Millised olid oktoobri olulisemad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
- Transpordikulud aina kasvavad: maksu alla läheb ka A35 kiirtee, mis kulgeb Reini vasakul kaldal. Foto: T. GACHON /L’ALSACE
Sisevaade
Oktoobri läbiv teema oli tõe tunnistamine Eesti logistikasektori hetkeseisu kohta: juba mitmendat aastat järjest sektori müügitulu ning konkurentsivõime langeb ning selle ilmekaimaks tõestuseks on tõsiasi, et 10 suuremat logistikafirmat
kaotasid eelmisel aastal kamba peale 184 miljonit eurot müügitulu. „Kui olukord samas vaimus jätkub, jääb meie „majanduse vereringe“ toimima üksnes
lõunanaabritest doonorite toel,“ nentis ELEA juhatuse liige Herkki Kitsing „Logistikauudised eetris raadiosaates“.
Paljuski on selle kõige põhjuseks tõsiasi, et kui 10 aastat tagasi koostati neli erinevat stsenaariumit teemal kuhu Eesti logistikasektor liigub, siis paljuski on tõeks osutunud neist negatiivseim ,
„Elu logistilises tupikus“ variant. Kuidas sellest tupikust väljuda, sellele keskendub ka
5.detsembril toimuv
Logistika Aastakonverents 2024.
Loomulikult ei tasu kõike siiski nii negatiivselt võtta: üheks oktoobrikuu märksõnaks sai Tallinna Lennujaama lõuna-ala arenduse jõuline käivitumine: kui oktoobri esimesel päeval asetati nurgakivi
Fedexi lennulogistika terminalile, siis kolm nädalat hiljem startis sama sündmuse saatel
DHL Expressi logistikakeskuse ehitus.
Veel oli oktoobri üheks märksõnaks suurte riigiettevõtete müük. Kuu keskel tuli teade, et
Operaili ostavad ära Tartu ettevõtjad ning ei möödunud kahte nädalatki, kui
müügileping saigi allkirjad alla. Ostjaks on ASi Tiigi Keskus tütarettevõte RailProject OÜ. Tehingu täpsemaid detaile esialgu ei avaldatud.
Samal ajal kestavad
läbirääkimised riikliku lennufirma Nordica müügi osas. Ettevõtte ostmisest on huvitatud Taani investor Lars Thuesen, kuid kellel on üks tingimus: Nordica juhatus peab eelnevalt suutma täita lähikuude äriplaani ning leidma vähemalt pooltele lennukitele pidevat rakendust. Aeg näitab kas see ka õnnestub.
Globaalne pilk
Kui septembris oli globaalne pilk suunatud Saksamaale tänu Schenkeri müügitehingule, siis oktoobris maanteetranspordiga seonduvaga: nimelt on
Saksamaa hädas lagunevate sildadega, millest nii mõnedki asuvad peamistes transiidikoridorides. See tähendab, et sildadele kehtestatud massipiirangute tõttu ei tohi raskeveokid neid enam ületada ning nad peavad võtma ette kümnetesse või isegi sadadesse kilomeetritesse ulatuvaid ümbersõite. Mõistagi toob see vedajatele kaasa lisakulu, mida mitte alati ei õnnestu tellija arvele lisada.
NB! Logistikauudiste teemaveebil on novembris sünna, tähistame juba 16 aastat! Selle puhul serveerime uutele tellijatele Logistikauudised tellimust
2 kuud 8 €. Vaata lähemalt
SIIT.
Olemasolevad tellijad, ka teid me pole unustanud! Mine vaata oma e-postkasti või loe lähemalt
SIIT! Saksamaa maanteetasud on niigi üüratult kõrged, mistõttu üritavad paljud vedajad sealseid teid vältida ning sõita piki piiri Prantsusmaa poolel. See omakorda on ärritanud prantslasi, kes plaanivad
tasuta maanteede kasutamine veokitele ära lõpetada ning kehtestada samuti omapoolne maanteemaks. Kui siia lisada veel Poola plaan
kasvatada oluliselt tasuliste teelõikude arvu, siis maanteetranspordi kulud Lääne-Euroopas aina kasvavad.
Tagatipuks võib uuest aastast tekkida ka veokite puudus: ainuüksi
Rumeenias ähvardab seisma jääda 50 000 veokit, kuna neile ei suudeta tähtajaks paigaldada uue põlvkonna nutimeerikuid, mis uuest aastast on rahvusvahelisi vedusid tegevatel veokitel kohustuslikud. Sama probleemiga on hädas ka mitmed teised riigid, Eestis väidetavalt kulgeb nutimeeriku1te paigaldus plaanipäraselt ja kel vaja, saavad enamasti need aasta lõpuks peale.
Kuid oktoobrist on ka vähemalt üks rahvusvahelisi autovedajaid puudutav hea uudis: nimelt otsustas Euroopa kohus tühistada mobiilsuspaketi selle punkti, mis kohustab teistes riikides töötavaid veokeid iga kaheksa nädala tagant koduriiki naasma.
See oli oluline lahinguvõit, kuid sõda kestab edasi, sest mitmed vedajaid ahistavad punktid jäid veel jõusse.
Loomulikult ei jäta logistikasektorit puutumata ka Ameerika presidendivalimised, mis said täna kardetud lõpptulemuse: nimelt on valimised võitnud Donald Trump ähvardanud kehtestada erinevaid imporditolle ning see omakorda
võib konteinervedude sektoris tuua ekspertide hinnangul kaasa suisa katastroofi.
Igatahes saab alanud kuu olema logistikamaailmas selles mõttes üsna „põnev“.
TOP 5 loetumad lood oktoobris
Seotud lood
Logistikauudised.ee võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Millised olid septembri kõige põrutavamad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
Sellest sügisest alustas ilmumist eriuudiskiri „Logistika kompass“, milles logistikauudiste teemaveeb võtab iga kuu esimesel kolmapäeval kokku lõppenud kuu olulisemad uudised logistikasektoris nii kohalikus, kui globaalses vaates. Käesolevaga teeme otsa lahti ülevaatega 2024. aasta augustist. Millised olid augustikuu kõige põrutavamad uudised logistikamaailmas ja milliseid lugusid loeti meie teemaveebis kõige rohkem?
Kui autot hooldatakse tavaliselt regulaarselt, jäetakse rehvid tihti tähelepanuta.
Rehvid on üliolulised osad autost ning nende korrashoid on otseselt seotud ohutusega, aga ka küttekulu ning sõidumugavusega. Kuna terve komplekt rehve on üsna kulukas väljaminek, on igati kasulik hoida juba olemasolevaid heas korras nii kaua kui võimalik. Millist hooldust rehvid vajavad ning mida silmas pidada? Vaatame lähemalt ja jagame mõningaid nippe, kuidas pikendada oma rehvide eluiga.