• 18.11.22, 13:40

Hiina logistika üllatab endiselt: laevad pannakse lisaraha eest aeglasemalt sõitma

Kui alles hiljaaegu kõlasid uskumatu trendina maanteeveod Hiinast Euroopasse, siis nüüd on tekkinud uus nähtus: laevafirmad küsivad lisaraha selle eest, et kaup liiga kiirelt kohale ei jõuaks, kirjutab Flameko Forwanding müügidirektor Kalev Kirt.
Maersk oli esimene laevafirma, kes pani käima eraldi "aeglase laevaliini".
  • Maersk oli esimene laevafirma, kes pani käima eraldi "aeglase laevaliini". Foto: Maersk
Veomahud Hiinast on viimase paari kuuga väga järsult kukkunud. Kõik ennustused kõrghooajale pärast COVIDi piirangute lõpu järsule tõusule ja kiirelt saabuvale Hiina uuele aastale pole täitunud ning läinud on hoopis vastupidiselt, mahtude langus on veelgi süvenenud ning tekkinud on nähtused, mille peale alles hiljuti oleks kõik naerma hakanud.

Seotud lood

Uudised
  • 03.11.22, 14:25
Maersk: silmapiiril on tumedad pilved
Taani laevandushiiglane AP Moller-Maerski tegevjuht Soren Skou deklareeris viimase kvartali majanduskokkuvõtteid tehes küll taas 62% suuremat kasumit kui mullu samal ajal, kuid lisas, et silmapiiril on üsna tumedad pilved: „maailm seisab silmitsi geopoliitilise ebakindluse ja inflatsioonisurve kombinatsiooniga, milliseid me pole näinud aastakümneid.“
Uudised
  • 05.10.22, 16:23
Maersk tellis veel kuus uut rohekütusel sõitvat konteinerlaeva
A.P. Moller – Maersk tellis oma laevastikku juurde veel kuus suurt ookeanilaeva, mis saavad lisaks tavakütusele sõita ka metanoolil, ehk kõige reaalsemal alternatiivkütusel senisele fossiilsele diislikütusele või maagaasile.
Uudised
  • 25.08.22, 11:18
Trans-Kaspia kaubakoridor – kas pelgalt “haip” või arvestatav alternatiiv?
Üha enam Euroopa suuri logistikafirmasid annavad teada uute raudteeliinide avamisest Hiina ja Euroopa vahel, mis väldivad Venemaad ja Valgevenet. Eesti logistikute hinnangud uute liinide osas on veel valdavalt pessimistlikud, kuid nagu näitab Soome Nurminen Logisticsi Trans-Kaspia kaubaliini populaarsus, siis kõrvale heita seda kanalit ka ei saa.
Arvamused
  • 18.04.22, 15:25
Kalev Kirt: osakonteiner Hiinast on täna raudteel soodsam kui merel
Hiina presidendi Xi 0-COVID poliitika tõttu on Hiinas praegu ligi 400 miljonit inimest täielikult või osaliselt karantiinis. Lisaks sõda Ukrainas, mis kokku on tekitanud olukorra, kus osakonteinerite puhul on raudteeveo hind juba sama või isegi madalam, kui mereveo hind samale kaubale, nendib Flameko Forwanding müügijuht Kalev Kirt erinevate tarnekanalite hetkeseisu kommenteerides.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele