• 25.08.22, 11:18

Trans-Kaspia kaubakoridor – kas pelgalt “haip” või arvestatav alternatiiv?

Üha enam Euroopa suuri logistikafirmasid annavad teada uute raudteeliinide avamisest Hiina ja Euroopa vahel, mis väldivad Venemaad ja Valgevenet. Eesti logistikute hinnangud uute liinide osas on veel valdavalt pessimistlikud, kuid nagu näitab Soome Nurminen Logisticsi Trans-Kaspia kaubaliini populaarsus, siis kõrvale heita seda kanalit ka ei saa.
Hiinast Skandinaaviasse suunduvate konteinerite laevale laadmine Bakuu sadamas.
  • Hiinast Skandinaaviasse suunduvate konteinerite laevale laadmine Bakuu sadamas. Foto: Caliber.az
“Kogu suur jutt ja “haip”, mis on olnud uutest Venemaast mööda minevatest lõunakoridoridest, on olnudki puhtalt “haip”. Reaalsuses need töötavad väga kehvasti, hinnad on kõrged ja veoajad 50–60 päeva kanti. Regulaarseid väljumisi ei ole,” on Hiina-Euroopa kaubavedudega tegeleva Flameko Forwandingi tegevjuht Kalev Kirt kriitiline. Ta tunnistab, et nende ettevõte on üks väheseid Eestis, kes ei pannud pärast sõja algust Ukrainas raudteeveo teenust Hiinast Euroopasse kinni.

Seotud lood

Arvamused
  • 25.08.22, 11:31
MyDello: meie paketis Trans-Kaspia koridori veel ei ole
Logistikaplatvorm MyDello ei ole Trans-Kaspia raudteekoridori oma paketti veel lisanud ning seda üsna mitmel põhjusel. Peamiseks neist on aga prognoosimatus tarneaegade suhtes, kirjutab MuDello müügijuht Karl Erik Vanem.
Uudised
  • 19.08.22, 10:13
Arus: Trans-Kaspia raudteekoridor Hiinast Eestisse pole meie jaoks kuigi atraktiivne
CF&S Estonia tegevjuht Tiit Arus tunnistab, et uued Venemaad ja Valgevenet vältivad Trans-Kaspia raudteeliinid Hiinast Euroopasse ei ole siinsele piirkonnale kuigi atraktiivsed – hinnad on mereveoga võrreldes kõrgemad ja tarnekindlus üsna heitlik.
Uudised
  • 18.03.22, 12:35
Soomlased teevad ära: kaubavedu läbi Trans-Kaspia raudteekoridori lükatakse käima
Soome Nurminen Logistics Services Oy allkirjastas sel kolmapäeval lepingu Kasahstani riigiraudteega (KTZE), millega lepiti kokku palju räägitud Trans-Kaspia raudteel kaubavedude alustamises Hiina ja Euroopa vahel.
Uudised
  • 21.05.20, 12:42
ELEA: Hiina-Rootsi konteinerliini suurimaks probleemiks on Venemaa
Eestit läbiva Hiina-Rootsi konteinerraudteeliini suurim probleem on Eesti-Vene poliitilised suhted. „Iga kord kui üritatakse Hiina kaupa läbi Eesti suunata, antakse vihje, et leppige kõrgemal tasemel poliitiliselt kokku,“ ütles ELEA peasekretär Katre Kasepõld liidu juhatuse seisukohta kommenteerides.
  • ST
Sisuturundus
  • 25.02.25, 14:25
Logistika Eestis
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele