Saksamaa Liitvabariigi Digitaalse Arengu ja Transpordi Ministeerium (BMDV) avalikustas prognoosi aastaks 2040, mis ennustab, et kaubaveod Saksamaal kasvavad võrreldes 2019. aastaga umbes kolmandiku võrra. Suurimat kasvu oodatakse raudteel, kuid maanteeveod jäävad siiski domineerima.
- Saksamaa prognsoosib küll raudteeveduda kasvu, kuid peamiselt jäävad kaubad liikuma ikka mööda maanteid. Foto: vision-mobility.de
Võrreldes 2019. aastaga, mis oli viimane pandeemiaeelne aasta, peaks kaubavedude maht Saksamaal kasvama 2040. aastaks ligikaudu kolmandiku võrra, ehk 689-lt miljardilt tonn-kilomeetrilt 905ni, leiab ministeerium.
Raudtee-kaubaveod peaksid kasvama kõige rohkem, ehk 35% võrra, kuid maanteetransport jääb siiski peamiseks transpordiliigiks, kasvades hinnanguliselt 34% võrra. Seevastu veetransport peaks vähenema 7% võrra.
Maanteekaubaveo osas on oodata märkimisväärset kasvu postisaadetiste (86%), tükikauba (56%), toidu ja jookide (30%), sõidukite (23%) ning puit- ja paberitoodete (19%) osas.
Energiasüsteemi ümberkujundamine toob eeldatavalt kaasa järsu languse puist- ja energiakaupade, nagu söe, koksi, naftasaaduste ja maakide transpordis, mida traditsiooniliselt veetakse raudteel ja veeteel. Sellegipoolest eeldab ministeerium, et raudtee-kaubaveod jätkavad kasvamist kuni aastani 2040.
Milliseks kujuneb kaubavedude struktuur Eestis, arutletakse 5. detsembril toimuval Logistika Aastakonverentsil alapealkirjaga „Helesinine HUB või elu logistilises tupikus?“
Tutvu programmiga
SIIN ja pane end kirja juba täna, sest soodushind kehtib veel vaid loetud päevad!
Ministeeriumi sõnul on see prognoos Saksamaa kõige põhjalikum tulevaste liiklustrendide prognoos viimase kümne aasta jooksul, peegeldades värskemaid arenguid mobiilsuses ja logistikas ning teisi arenevaid tegureid nagu rahvastiku kasv, energiasüsteemi ümberkujundamine ja Ukraina sõja mõjud.
"Tulevaste liiklusummikute vältimiseks on hädavajalik otsustavalt investeerida kõikidesse transpordiliikidesse. Vajame vastupidavat teedevõrgustikku ning meie vananevad marsruudid, sillad, tunnelid ja lüüsid vajavad kiiret renoveerimist. Raudtee laiendamine peab jätkuma kiires tempos. Samal ajal on teede hooldamine ja uute ehitamine hädavajalik, kuna autod jäävad Saksamaa mobiilsuse aluseks. Olen pühendunud sellele, et 2040. aastal saaksid inimesed vabalt rahuldada oma liikumisvajadusi ja et majandus õitseks tänu tugevale transporditaristule," rõhutas Saksamaa transpordiminister Volker Wissing.
Prognoos näitab, et transpordiliikide jaotuses jäävad domineerima veoautod. Maanteekaubaveo osakaal peaks kasvama 1,5 protsendi võrra, raudtee osakaal tõuseb 0,6% ja laevanduse osakaal väheneb 2,2%.
Kliimasõbralikele tehnoloogiatele üleminekuga kõigis transpordiliikides peaks transpordi otsene CO2 heide vähenema võrreldes 1990. aasta tasemega 77%.
Ministeerium rõhutab, et 2040. aasta prognoos on aluseks Saksamaa taristu- ja transpordialaste investeeringute planeerimisele. Prognoosi koostamisele andis oma panuse üle 250 erialaüksuse.
Seotud lood
Soome Nurminen Logistics ostab Rootsi raudteelogistikafirma Essinge Raili, millega loodab tugevdada oma positsiooni Põhjamaade ja Mandri-Euroopa vahelises kaubaveos.
Statistikaameti andmetel kasvas 2024. aasta septembris võrreldes eelmise aasta sama kuuga kaupade eksport 2% ja import 3%.
Maailma maanteetranspordi katusorganisatsiooni IRU peaassamblee valis täna, 8. novembril, ühehäälselt juba kolmandaks ametiajaks presidendi kohale rumeenlase Radu Dinescu, kes eelmisel nädalal Tallinnas toimunud PROLOGi Tarneahelakonverentsil ennustas Eesti maanteeveosektorile mitte just kõige pilvitumat tulevikku.
Tänavune 5. detsembril toimuv Logistika Aastakonverents 2024 kaardistab Eesti logistikasektori hetkeseisu globaalses kontekstis ning otsib vastust küsimusele, kas logistilises tupikus elamine on paratamatus või on kusagil peidus see „miski“, mida me pole osanud veel enda kasuks pöörata?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.