• 06.08.24, 12:58

Kirdeväil: ahvatlev alternatiiv mida endiselt välditakse. Miks?

Punase mere kriisi tõttu on laevandusfirmad sunnitud taas otsima Suessi kanalile alternatiivseid kaubateid, millest lühemaid ja atraktiivsemaid on kahtlemata Kirdeväil, ehk Põhja meretee. Ometi seda ei kasutata, pigem vastupidi: juuli lõpus teatas logistikahiid MSC, et loobub Arktika marsruudist kui võimalikust alternatiivist lõplikult ja kutsus ka teisi laevaomanikke sama tegema.
Kirdeväil, ehk Põhja-meretee on kohati poole lühem, kuid suured laevandusfirmad ei soovi seda kasutada. Põhjuseid on päris mitmeid.
  • Kirdeväil, ehk Põhja-meretee on kohati poole lühem, kuid suured laevandusfirmad ei soovi seda kasutada. Põhjuseid on päris mitmeid. Foto: Wikimedia
Marsruut Shanghaist Rotterdami on läbi kirdeväila 24% lühem kui läbi Suessi kanali sõites ja ümber Aafrika sõites on see koguni üle 70% lühem. Kuid eurooplased on siiski vastumeelsed selle marsruudi kasutamisele. Miks?

Seotud lood

Uudised
  • 09.10.23, 14:00
Tallinn ja Helsingi loovad ühise rohekoridori
Tallinna ja Helsingi sadamad koostöös linnade ja parvlaevafirmadega sõlmisid koostööleppe rohekoridori loomiseks Eesti ja Soome vahele. Koostööd toetavad mõlema riigi valitsused.
Uudised
  • 21.08.18, 12:48
Maersk testib Põhja-Jäämere laevateed
Maailma suurim konteinervedude firma Maersk Line saadab sel nädalal Põhja-Jäämere kaudu esimese laeva Euroopasse, laevatee võiks olla alternatiiv Suessi kanalile, kirjutab Financial Times.
Uudised
  • 16.07.24, 14:21
Logistik: mereveohinnad on kasvanud ligi 200%, kuidas neis oludes ellu jääda?
Veohinnad on taas järsult tõusnud ning eriti tugevalt on viimase aja muutustest olnud mõjutatud välistarnetest sõltuvad firmad, kes peavad nüüd hakkama saama turuolukorras, kus näiteks Kagu-Ida ja Põhja-Euroopa vahelises kaubanduses on mereveo hinnad tõusnud 198%, tunnistas MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu.
Arvamused
  • 17.07.24, 07:30
Kalev Kirt: veohindade pidev kasv on pannud ettevõtjaid juba täna jõulukaupu tellima
Nõudlus merevedudes on saavutanud rekordtaseme, ületades isegi pandeemia aegu. Põhjuseks asjaolu, et hinnatõusu jätku eeldades on ettevõtted hakanud kaupu pikemalt ette varuma. Mis juhtub aga siis, kui tavapärane kõrghooaeg saabub? Kas siis hinnad langevad? Või siiski vastupidi? Teemat analüüsib Flameko Forwanding`i müügidrektor Kalev Kirt.
Uudised
  • 21.02.25, 14:25
Laoseis 2025 konverents keskendub kogemuslugudele
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele