• 21.08.18, 12:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maersk testib Põhja-Jäämere laevateed

Maailma suurim konteinervedude firma Maersk Line saadab sel nädalal Põhja-Jäämere kaudu esimese laeva Euroopasse, laevatee võiks olla alternatiiv Suessi kanalile, kirjutab Financial Times.
Taani Maersk saadab esimese laeva Põhja-Jäämerele.
  • Taani Maersk saadab esimese laeva Põhja-Jäämerele. Foto: Reuters/Scanpix
Peterburi peaks Maerski uusim kõrge jääklassiga laev jõudma septembri alguses. Kirdeväila meretee Vladivostoki ja Norra vahel on nädal või paar lühem kui traditsiooniline meretee läbi Suessi kanali, kuid oluliselt kallim, laevatatav vaid osal ajal aastast ning see möödub väga hõredalt asustatud aladest.Maerski kinnitusel on tegemist proovireisiga, et testida konteinervedude võimalikkust Kirdeväilas ning koguda selle meretee kohta infot.„Praegu ei paku Kirdeväila meretee ärilist alternatiivi meie praegustele kaubateedele, mis põhinevad klientide nõudlusel, kauplemistrendidel ja tiheda asustusega aladel,“ ütles laevafirma esindaja Briti ärilehele.Venemaa suurim erakätes gaasitootja Novatek saatis juulis esimese vedelgaasitankeri piki Kirdeväila Hiinasse, ettevõtte juht Leonid Mihelson kuulutas selle reisiga avatuks uue „kaubateede ajastu“. Samuti on Kirdeväilal sõite katsetanud Hiina laevafirma Cosco. 
High North News kirjutab, et Cosco ja Novateki tegevus ongi Maerski huvi Kirdeväila vastu suurendanud: kuigi see meretee ei ole praegu äriliselt mõistlik, ei taha Taani Maersk sellelt turult kõrvale jääda. Samas ei ole teada ka näiteks see, kui palju Coscole reisid maksma lähevad või kui suur osa ettevõtmisest on Hiina valitsuse initsiatiiv.Venta Maersk on 3600 konteineriga kõrge jääklassiga laev, mis suudab High North Newsi vahendusel trotsida ühe meetri paksust lahtist jääd. Selle esimesel Kirdeväila reisil on peamiseks lastiks külmutatud kala.
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele