• 06.02.24, 10:09

Kõik kütusemüüjad täitsid kohustusliku biokütuste osakaalu nõude

Biomassist toodetud HVO diislikütus.
  • Biomassist toodetud HVO diislikütus. Foto: LIIS TREIMANN
2023. aastal täitsid taastuvatel energiaallikatel põhineva kütuse osakaalu nõude kõik Eesti kütusemüüjad. Nõude täitmiseks on kütusemüüjal suhteliselt vabad käed, sobivad nii transpordis kasutatav biogaas, päikese- või tuuleenergia kasutuselevõtt kui biomassist toodetud diislikütus ehk HVO.
„Jaanuari lõpu seisuga on 2023. aasta kütuseturu andmed kokku kogutud ja üle paari aasta saame kiita kõiki Eesti kütusemüüjaid: biokütuste osakaalu nõue on 2023. aasta arvestuses kõigil täidetud. On näha, et hoolas järelevalve ja koostöö Maksu-ja Tolliametiga kannab vilja,“ ütles Keskkonnaameti peadirektori asetäitja järelevalve valdkonnas Olav Avarsalu.

Seotud lood

Arvamused
  • 30.01.24, 13:31
Lauri Laats: lahendame vedajate mured ja täidame riigikassat
Maanteetranspordi sektori müügitulu on 400-500 miljonit eurot kvartalis. Iga seadusemuudatus, mis suurendab sektori konkurentsivõimet, tähendab riigile lisatulu enam laekuvate maksude näol, kirjutab riigikogu majanduskomisjoni aseesimees Lauri Laats (Keskerakond).
Uudised
  • 29.12.23, 10:14
Vesinik asendab lähiaastatel diislikütuse. Suurim potentsiaal on raskeveonduses
Hiljuti kümnetes miljonites eurodes vesinikuprojektide arendamiseks toetust saanud ettevõtted vaatavad tulevikku optimistlikult ja usuvad, et lähiaastatel peaks vesinik vahetama raskeveokites välja fossiilse diislikütuse.
Uudised
  • 29.12.23, 12:15
Puust ja punaselt: kui palju tõuseb 1. jaanuaril veohind Paldiski-Kapellskäri liinil?
Uuest aastast peavad laevandusfirmad hakkama maksma saastekvooti, mis on hetkeseisuga 85 eurot CO2 tonni kohta ja see lisakulu kantakse sarnaselt kütuse lisatasuga edasi turule, ehk lõpptarbijale. Mida see tähendab lähiaastatel meie veofirmadele DFDSi ja Paldiski-Kapellskäri liini näitel? DFDS Eesti juht Peter Ojasaar teeb asja puust ja punaselt selgeks.
Uudised
  • 14.12.23, 11:26
Biokütuste tulevik Euroopa Liidus on ebaselge
Euroopa Kontrollikoja värskelt avaldatud aruandes hoiatatakse, et biokütuste tulevik on ebaselge ja täis ohte. Puuduv pikaajaline vaade on negatiivselt mõjutanud investeerimiskindlust. Biokütuste kasutuselevõttu aeglustavad ka probleemid säästlikkuse ja biomassi kättesaadavusega ning suured tootmiskulud.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele