• 29.12.23, 12:15

Puust ja punaselt: kui palju tõuseb 1. jaanuaril veohind Paldiski-Kapellskäri liinil?

Uuest aastast peavad laevandusfirmad hakkama maksma saastekvooti, mis on hetkeseisuga 85 eurot CO2 tonni kohta ja see lisakulu kantakse sarnaselt kütuse lisatasuga edasi turule, ehk lõpptarbijale. Mida see tähendab lähiaastatel meie veofirmadele DFDSi ja Paldiski-Kapellskäri liini näitel? DFDS Eesti juht Peter Ojasaar teeb asja puust ja punaselt selgeks.
Peeter Ojasaar selgitas HKS tasude arvestamise süsteemi tänavusel logistika aastakonverentsil.
  • Peeter Ojasaar selgitas HKS tasude arvestamise süsteemi tänavusel logistika aastakonverentsil. Foto: Raul Mee
Alates 2024. aastast on Euroopa Liidu ja Euroopa Majandusühendusse kuuluvate sadamate vahel tegutsevad kaubaveoettevõtted kohustatud ostma iga-aastaselt ELi lubatud heitkoguse ühikuid (LHÜ). Emissioone arvestatakse ja kontrollitakse ELi järelevalve all, mis hõlmab aja jooksul aina enam heitmeliike ning laevade tüüpe ja suurusi.

Seotud lood

Uudised
  • 29.12.23, 10:14
Vesinik asendab lähiaastatel diislikütuse. Suurim potentsiaal on raskeveonduses
Hiljuti kümnetes miljonites eurodes vesinikuprojektide arendamiseks toetust saanud ettevõtted vaatavad tulevikku optimistlikult ja usuvad, et lähiaastatel peaks vesinik vahetama raskeveokites välja fossiilse diislikütuse.
Saated
  • 28.12.23, 07:50
Kõikuv konteineri hind pärsib ettevõtte kasumlikkust
Motosportlane ja ettevõtlusega tegelev Hanno Velt ütles, et tema ettevõtted Veltron ja Velt Motocenter kasvatavad tuleval aastal käivet või jäävad samale tasemele. Kasumit on aga keeruline hinnata, sest enamik kaupa imporditakse konteineritega ning nende hinnad kõiguvad meeletult.
Saated
  • 27.12.23, 14:00
Raivo Vare: majandusmudelite vahetus ei saa mööduda Eestile valutult
„Praegu on käsil üleminekuetapp vana majandusmudeli juurest uuele. Ajad, mil energia-, toormed-, tööjõud ja raha olid odavad, ei tule enam kunagi tagasi. Ja kuna Eestil puudub igasugune pikaajaline poliitika, ei saa see kõik mööduda meie jaoks valutult,“ rääkis majandusekspert Raivo Vare oma Logistika Aastakonverentsil tehtud ettekandes.
Uudised
  • 22.12.23, 11:46
Neste rafineerimistehas Soomes hakkab edaspidi nafta asemel töötlema taastuvtooraineid
Neste viis lõpule 2022. aasta septembris käivitatud strateegilise analüüsi ning selle tulemusena kujundab oma Soomes Porvoos asuva toornafta rafineerimistehase järk-järgult ümber juhtivaks taastuvenergia ja ringmajanduse lahenduste keskuseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele