• 17.11.23, 08:19

25. Logistika Aastakonverentsi programm lukus: fookuses rohepööre ja sektori konkurentsivõime

Erinevad kriisid on raputanud regiooni logistikasektorit põhjalikult, lisaks ootavad ees rohepöördega kaasnevad suured muutused. On viimane aeg küsida, kas aastakümneid sektorit toitnud ärimudelid enam töötavad ning kas ei vajaks kogu süsteem põhjalikku restarti? Need on 28. novembril toimuva juubelikonverentsi peamised teemad, mida majandusekspert Raivo Vare juhtimisel seekord otsima asutakse.
Logistika Aastakonverents 2021
  • Logistika Aastakonverents 2021 Foto: Raul Mee
Globaalsed muutused logistikasektoris on erinevate kriiside tõttu olnud viimastel aastatel suured, veelgi suuremad muutused ootavad meid ees seoses rohepöördega. Vastuseta küsimusi on palju ja seda mitte üksnes sektoris endas, kuivõrd ka poliitikakujundajate töölaual.
Juba 25. korda toimub Eesti suurim logistikasündmus püüabki transiidi- ja majandusekspert Raivo Vare juhtimisel kokku tuua nii riigiesindajad kui Eesti ettevõtjad, kes omaenda kogemusi jagades ja omavahel debateerides neile küsimustele vastuseid hakkavad otsima.
Lisaks meie jaoks üliolulisele maanteetranspordile on tänavu eraldi fookuses Eesti raudteevedude tulevik ja merendussektoris toimuv. On reaalne oht, et raudteetransport kaob meie ettevõtjate valikutest ajani, mil saab valmis Rail Baltica raudtee. Kui aga poliitilisel tasandil olulisi otsuseid ei tehta, ei pruugi seegi tööle hakata, sest raudteeveohinnad ei suuda Eestis tänu kõrgetele taristutasudele muude transpordiliikidega konkureerida.
Merendussektor on saanud aga perspektiivika ida-lääne suunalise transiidi kadumisele tõsise löögi ning seni kuni põhja-lõuna suund pole käima läinud, on vaja teha kogu sektoris põhjalik inventuur, leida üles ressursid, millest täna väga palju ei pruugi teadagi ja asetada need globaalsesse perspektiivi.
Selles osas on suured lootused loodaval merendusklastril, kes aitaks kogu sektor kokku liita ja muuta Eesti lisaks digiriigile ka maailma juhtivaks mereriigiks. Otse loomulikult ei jää ei jää vastuseta ka küsimus: millise lisakulu toob meie ettevõtetele kaasa merendussektorile uuest aastast kehtima hakkav heitkoguste kauplemise süsteem ning kuhu kogutav raha minema hakkab?
Äripäeva logistikauudised.ee teemaveebi korraldatava konverentsi programmi on juba pikalt ette valmistatud. Toimunud on mitmeid arutelusid ELEA, ERAA, Autoettevõtete Liidu, kliimaministeeriumi, erinevate logistikafirmade, merendusklastri eestvedajate ja välisettevõtetega, kes oskavad siinset olukorda ka kõrvaltvaataja pilguga vaadata. Üks neist tuleb ka konverentsi lavale omi mõtteid jagama.
„Olude sunnil pidime isegi konverentsi toimumisaega ettepoole tooma, et saada lavale just kõige õigemad inimesed, kes kõikidele täna logistikasektorit vaevavatele küsimustele vastata oskaksid,“ nentis konverentsi programmijuht Anu Soomets, kelle sõnul tehakse seegi kord teatavaks „Aasta logistikategu 2023“.
PANE TÄHELE!
Tänavuse 25. Logistika Aastakonverentsi laval on:
Raivo Vare, transiidi- ja majandusekspert
Kaupo Läänerand, Kliimaministeeriumi Merenduse ja veekeskkonna asekantsler
Sander Salmu, Kliimaministeeriumi transpordi asekantsler
Raul Toomsalu, Operaili juhatuse esimees
Peeter Ojasaar, DFDS Estonia tegevjuht
Riia Sillave, HHLA TK Estonia tegevjuht ja juhatuse esimees
Vaiko Eggert, Rail Baltic Estonia operatsioonide juht
Hannes Prits, KEVILI tegevjuht ja juhatuse liige
Alvar Tõruke, DSV Estonia tegevjuht
Mark Paves, Smarten Logisticsi tegevjuht
Andrii Kolpakov, Nova Post Euroopa müügijuht
Merilyn Möls, Kliimaministeeriumi kliimaosakonna taastuvenergia ja rohetehnoloogiate nõunik
Külli Kerem, Waybilleri tiimijuht, partner jt
Konverents toimub 28. novembril Tallinnas, Kultuurikatlas.
Tutvu programmiga lähemalt ja pane end kirja SIIN! Mitme osaleja soodustuse ja muu info saamiseks kirjuta: [email protected]

Seotud lood

Uudised
  • 31.10.23, 11:19
Operaili kulud on viimse piirini kokku tõmmatud: edasine tähendaks juba raudteevedude lõppu
Raudtee-ettevõtete kontsern Operail on tegevuskulusid vähendanud nii palju kui võimalik, kuid jätkas ka kolmandas kvartalis tööd kahjumis. Ettevõtte kasumlikuks pööramiseks otsib juhatus võimalusi äri laiendamiseks välisturgudele. Raudteevedude jätkusuutlikkuse tagamiseks Eestis on aga vaja sektoriülest koostööd ja poliitilist suunamist.
Uudised
  • 09.12.22, 12:05
Galerii: Logistika Aastakonverents 2022
8.detsembril toimus traditsiooniline logistika-aastat kokku võttev Logistika Aastakonverents 2022, mille alapealkiri oli „Ümber Venemaa“. Kuidas korraldada logistikat pärast sõja puhkemist ning milline on erinevate sektorite äriplaan tulevaks aastaks? Need olid peamised teemad, mis seekord luubi alla võeti. Loomulikult kuulutati välja ka Aasta Logistikategu 2022.
Uudised
  • 26.11.21, 11:54
Galerii: Logistika Aastakonverents 2021
25. novembril toimus Tallinna Vanasadama uues kruiisiterminalis 23. Logistika Aastakonverents, kus võeti erinevate transpordiliikide lõikes luubi alla globaalse logistika suurimad väljakutsed. Vaata pildigaleriid konverentsist.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele