• 19.04.17, 12:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Balticu vastased ei jäta jonni

Täna kell 12 arutab Riigikogu majanduskomisjon valitsusele enne Rail Balticu leppe allkirjastamist üle antud 3194 allkirjaga petitsiooni. Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal tutvustab enda sõnul majanduskomisjonile esimest korda RB rahastuslepinguid, mida MKM olevat seni hoidnud kalevi all.
Rail Balticu kavand
  • Rail Balticu kavand Foto: Hendrikson & Ko
MKM Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare vaidleb süüdistustele vastu: "Priit Humal ja MTÜ Avalikult Rail Balticust on ka varem esitanud väiteid, mis ei vasta tegelikkusele. Näiteks väite, et Rail Balticu projektiks eraldatud Euroopa Liidu toetusi on võimalik kasutada millekski muuks, on Euroopa Komisjon üheselt ümber lükanud."
„Rail Balticu rahastamiseks Euroopa ühendamise rahastust sõlmitud lepinguid on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium seni varjanud. Nüüd on lepingutest selgunud, et Lätile käesolevale eelarveperioodil eraldatud rahast ei piisa raudtee ehituse lõpetamiseks isegi Riia linnas. Lepingutest selgub, et lätlased ei plaani raudtee projekteerimist Riiast Eesti suunas enne järgmise eelarveperioodi rahastust, mis avaneks aastal 2022. Sellise ajagraafikuga pole riikidevahelises lepingus sätestatud tähtajaks 2025 raudtee valmimine isegi teoreetiliselt võimalik,“ väidab Priit Humal kodanikuühendusest Avalikult Rail Balticust.
Lepingus polevat kodanikuühenduse sõnul sätestatud ka raha tagasimaksmise kohtustust, juhul kui Läti Rail Balticu projektiga Riiast kaugemale ei jõua. Ka riikidevaheline leping ei kohusta Lätit raudteed EK rahastuseta Eestini ehitama.
MKM Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare lükkab süüdistused ümber: „Priit Humala ja MTÜ Avalikult Rail Balticust esitatud spekulatsioonid RB valmimistähtaegade osas ei ole põhjendatud. Projekti arendajad ning Euroopa Komisjon lähtuvad jätkuvalt RB valmimistähtajast aastal 2025."
Ta selgitab: "Asjaolu, et Läti on CEF esimesest kahest taotlusvoorust küsinud Euroopa Komisjonilt vahendeid esmalt Riias ja selle ümbruses tehtavateks ehitustöödeks, on teada fakt. Läti on varem ka selgitanud oma taotluste sisu, plaanitavaid töid ja ka seda, et kolm Balti riiki plaanivad ehituse samal ajal ehk 2025. aastal lõpetada. 2017. aasta alguses esitasid Balti riigid ühisettevõtte RB Rail AS kaudu Euroopa Komisjonile rahastustaotluse (nn CEF III taotlusvooru), millega taotletakse Lätis kulgeva RB osas raha raudtee tehnilise projekti koostamiseks nii põhja kui lõuna suunas. Seega on RB arendamine kolmes Balti riigis minemas vastavalt kokkulepitud plaanidele.
Lätiga seonduvate tegevuste peamine rõhk on hetkel tõepoolest Riia keskvaksali ning lennujaama ühendamisel, mis on kogu RB-d arvesse võttes keerulisim ja aeganõudvaim objekt. Läti liigub tegevustega graafikus, mis tähendab, et projekteerimis-ehitushange sellel lõigul käivitatakse 2018. aasta alguses, projekteerimine lõpeb 2019. aastal ning ehituse valmimise tähtaeg on 2022. aasta.
Lätis ning Leedus on RB trass täielikult paigas vastavalt juba 2016. aasta augustist ning 2017. aasta jaanuarist. Lätis on hetkel käimas RB planeeringu kohase eelprojekti täpsustamine peatrassi (ehk Eesti ja Leedu suunas), misjärel alustatakse tehnilise projekteerimisega. Kogu trassi tehnilise projekteerimine algus Lätis on kavandatud 2018. aastasse, kestusega 2020. aasta lõpuni."
RB leppe allkirjastamise vastane pöördumine on suunatud Jüri Ratasele, kellega kohtumist petitsiooni üleandjad seni ootavad.
Ühtlasi annavad kodanikuühendused teada, et kuna valitsus pole nende seisukohti ära kuulanud ega arvestanud, toimub 22. aprillil kell 12-15 Tallinnas Vabaduse väljakul meeleavaldus, kus nõutakse praegusel kujul Rail Balticu lepingu ratifitseerimise tühistamist.

Seotud lood

Uudised
  • 02.05.17, 11:00
Majanduskomisjon tutvub Rail Balticu tasuvusanalüüsiga
Riigikogu majanduskomisjon teatas, et tutvub tänasel istungil Rail Balticu tasuvusanalüüsiga, mille viis läbi konsultatsioonifirma Ernst & Young. Vajalikud uuringud valmisid koostöös ettevõttega RB Rail, Balti riikide valitsusasutuste ning sidusrühmadega.
Uudised
  • 03.05.17, 14:37
Rail Balticu tasuvusuuring sai lõpuks valmis täismahus
Ernst & Yound Baltic avaldas 24. aprillil kokkuvõtte Rail Balticu tasuvusuuringust, mille kohaselt on tegemist elujõulise ja tulusa projektiga.
Uudised
  • 31.03.17, 12:47
Riia raudteejaama projektikonkursi võitja selgunud - vaata pilte!
Riia raudteejaama ümberehituse projektikonkursi võitis Taani arhitektuuribüroo PLH koostöös Cowiga, kirjutab Railway Gazette. Riia raudteejaam plaanitakse ehitada ümber multimodaalseks transpordikeskuseks, üle Daugava jõe rajatakse sild Rail Baltica jaoks.
Uudised
  • 17.04.17, 11:49
Rail Balticu vastased korraldavad taas meeleavalduse
Rail Balticu vastased kogunevad raudteeprojekti vastu meelt avaldama laupäeval, 22. aprillil kell 12.00, teatas ühendus Ökoriik Eesti. Viimati avaldati raudtee ehitamise vastu meelt 26. jaanuaril, kui kolme Balti riigi peaministrid allkirjastasid Rail Balticu kokkuleppe.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele