• 11.06.15, 09:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteevedaja EVR Cargo veomaht langes

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht vähenes mais mullusega võrreldes 11 protsenti 986 tuhande tonnini.
Esimese viie kuu kogumaht 5,4 miljonit tonni jääb möödunud aasta sama perioodi veomahule alla 22 protsenti.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul vähenes maikuus veomahtude languse ulatus eelmiste kuudega võrreldes mõnevõrra, samas on viie kuu lõikes mahajäämus mullusest tulemusest endiselt üle viiendiku. “Ka maikuu veomaht jäi paraku alla miljoni tonni ning lähikuud ei näita olulist paranemist,” märkis Altjõe. “Suurimad tagasilöögid on esinenud konteinervedudes ning lahtisel veeremil veetava tehnika osas, kus langusprotsendid ulatuvad viiekümneni, kuid rõõmustav on väetiste kaubaveo suurenemine peale korralist katkestust klientide tehastes,” lisas Altjõe.
Mineraalsete vedelate kütuste veomaht vähenes mais mullusega võrreldes 14 protsenti 321 tuhande tonnini, samas väetiste vedu suurenes 23 protsenti 290 tuhande tonnini. Puistekaupu veeti 28 protsenti vähem, ehk 46 tuhat tonni ning keemiakaupu 33 protsenti vähem, ehk 82 tuhat tonni. Põlevkivi veomaht vähenes suveperioodi tõttu 21 protsenti 152 tuhande tonnini. Konteinerite veomaht kahanes mais mullusega võrreldes 52 protsenti 3285 konteinertingühikuni (TEU).
Mais oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 551 tuhande tonniga, kasvades aastaga kaks protsenti. Valgevene suuna veomahud kasvasid 156 protsenti 112 tuhande tonnini, Läti mahud vähenesid 61 protsenti 37 tuhande tonnini ning Kasahstani mahud 95 protsenti seitsme tuhande tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 63 protsenti 63 tuhande tonnini.
Transiitvedude maht ulatus mais 658 tuhande tonnini, moodustades 67 protsenti kogumahust ning vähenedes möödunud aasta maikuuga võrreldes kuus protsenti.
Viie kuuga ulatub EVR Cargo kaubaveomaht kokku 5,4 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 22 protsenti. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 2,04 miljonit tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 35 protsenti. Väetiste veomaht on suurenenud 12 protsenti 1,46 miljoni tonnini. Keemiakaupade vedu vähenes 17 protsenti 391 tuhande tonnini, põlevkivi veomaht vähenes 11 protsenti 917 tuhande tonnini ning puistekaupade veomaht langes 50 protsenti 154 tuhande tonnini.
Konteinerite veomaht viie kuu jooksul on 43 protsenti eelmisest aastast väiksem, moodustades kokku 18 325 TEUd.
Esimese viie kuu transiitvedude maht ulatus 3,52 miljoni tonnini, moodustades kogumahust 65 protsenti. Transiitvedude maht jääb samal perioodil mullusele tulemusele alla 26 protsendiga.
Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.

Seotud lood

Uudised
  • 09.09.15, 11:27
Kaubavedu raudteel pidurdub 
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Uudised
  • 05.02.15, 09:58
Venemaa pitsitab EVR Cargo veomahtu
Riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht kahanes jaanuaris mullusega võrreldes 18%, 1,3 miljoni tonnini.
Uudised
  • 07.10.15, 17:00
Altjõe: Kaubamahtude taastumist ei ole loota
Kuigi EVR Cargo kaubamahud septembris võrreldes augustiga tõusid ei ole ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kinnitusel loota, et mahud taastuksid endisele tasemele.
Uudised
  • 10.08.15, 16:42
EVR Cargo veomaht juulis vähenes
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus juulikuus 878 tuhande tonnini, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 14 protsenti.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.24, 17:55
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele