Riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht kahanes jaanuaris mullusega võrreldes 18%, 1,3 miljoni tonnini.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul langesid jaanuarikuus veomahud kõikides olulisemates EVR Cargo kaubagruppides peale väetiste. Enim vähenes mineraalsete vedelate kütuste veomaht. “Loodetavasti on naftasaaduste suure languse põhjused ajutist laadi ning selle olulise veosegrupi maht Eesti transiidikoridoris taastub edaspidi,” ütles Altjõe.
Ettevõtte teatel on languse peamisteks põhjusteks Venemaa majanduse nõrk seis ning keeruline olukord valuutaturul, mis koostoimes vähendasid märkimisväärselt Venemaale suunduvate veoste mahtu nii Eesti ekspordi kui ka Venemaale suunduvate transiitkaupade osas. “Samuti on raudteevedude vastu üha enam konkureerimas ka autotransport, mis omab samuti negatiivset mõju kaubavahetusele raudteetsi,” lisas Altjõe.
Konteinerite veomaht jaanuaris vähenes mullusega võrreldes 31%, 4068 konteinertingühikuni (TEU). “Üldise trendi osas teevad ettevaatlikuks rublakursi halvenemisest tingitud Venemaa vähenevad impordimahud ning suurenev konkurents Venemaa endi sadamate poolt,” märkis Altjõe.
Mineraalseid vedelaid kütuseid veeti jaanuaris 517 000 tonni, vähenedes aastaga 32%. Põlevkivi veomaht vähenes 4%, 238 000 tonnini, keemiakaupade maht 20%, 76 000 tonnini ning puistekaupade veomaht 54%, 26 000 tonnini. Ainsana tõusis jaanuaris väetiste veomaht, kerkides 19%, 359 000 tonnini.
Jaanuaris oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 707 000 tonniga, vähenedes aastaga 16%. Valgevene suuna veomahud vähenesid 1%, 130 000 tonnini, Läti mahud 63%, 65 000 tonnini ning Kasahstani mahud 40%, 65 000 tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 100%, 30 000 tonnini.
Transiitvedude maht ulatus jaanuaris 872 000 tonnini, moodustades 67% kogumahust ning vähenedes möödunud aasta jaanuariga võrreldes viiendiku võrra.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul langesid jaanuarikuus veomahud kõikides olulisemates EVR Cargo kaubagruppides peale väetiste, enim vähenes mineraalsete vedelate kütuste veomaht. “Loodetavasti on naftasaaduste suure languse põhjused ajutist laadi ning selle olulise veosegrupi maht Eesti transiidikoridoris taastub edaspidi,” märkis Altjõe. Languse peamisteks põhjusteks on Venemaa majanduse nõrk seis ning keeruline olukord valuutaturul, mis koostoimes vähendasid märkimisväärselt Venemaale suunduvate veoste mahtu nii Eesti ekspordi kui ka Venemaale suunduvate transiitkaupade osas. “Samuti on raudteevedude vastu üha enam konkureerimas ka autotransport, mis omab samuti negatiivset mõju kaubavahetusele raudteetsi,” lisas Altjõe.
Konteinerite veomaht jaanuaris vähenes mullusega võrreldes 31 protsenti 4068 konteinertingühikuni (TEU). “Mitsubishi tehases toimus jaanuaris planeeritud ümberseadistusperiood, mistõttu olid tarned Kalugas asuvasse tehasesse osaliselt peatatud, kuid üldise trendi osas teevad ettevaatlikuks rublakursi halvenemisest tingitud Venemaa vähenevad impordimahud ning suurenev konkurents Venemaa endi sadamate poolt,” märkis Altjõe. Mineraalseid vedelaid kütuseid veeti jaanuaris 517 tuhat tonni, vähenedes aastaga 32 protsenti. Põlevkivi veomaht vähenes neli protsenti 238 tuhande tonnini, keemiakaupade maht 20 protsenti 76 tuhande tonnini ning puistekaupade veomaht 54 protsenti 26 tuhande tonnini. Ainsana tõusis jaanuaris väetiste veomaht, kerkides 19 protsenti 359 tuhande tonnini. Jaanuaris oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 707 tuhande tonniga, vähenedes aastaga 16 protsenti. Valgevene suuna veomahud vähenesid protsendi võrra 130 tuhande tonnini, Läti mahud 63 protsenti 65 tuhande tonnini ning Kasahstani mahud 40 protsenti 65 tuhande tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 100 protsenti 30 tuhande tonnini. Transiitvedude maht ulatus jaanuaris 872 tuhande tonnini, moodustades 67 protsenti kogumahust ning vähenedes möödunud aasta jaanuariga võrreldes viiendiku võrra. Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.
Seotud lood
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Kuigi EVR Cargo kaubamahud septembris võrreldes augustiga tõusid ei ole ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kinnitusel loota, et mahud taastuksid endisele tasemele.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on veomahtude vähenemine jätkunud peaaegu kõigis kaubagrupides. Märtsis EVR Cargo vagunitesse mulusega võrreldes 31% vähem kaupa.
EVR Cargo veomaht vähenes aprillis mullusega võrreldes 28%, nelja kuu kokkuvõttes jäädakse eelmise aasta sama perioodi veomahule alla 24%.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.