EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on veomahtude vähenemine jätkunud peaaegu kõigis kaubagrupides. Märtsis EVR Cargo vagunitesse mulusega võrreldes 31% vähem kaupa.
Esimese kvartali kogumaht 3,47 miljonit tonni jääb möödunud aasta esimese kvartali veomahule alla 23 protsenti. EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on veomahud jätkanud vähenenemist kõikide kaubagruppide lõikes, välja arvatud väetised ning keemiakaubad. “Languse põhjuseid erinevates segmentides on mitmeid ning lähikuud ei anna põhjust optimistlikeks prognoosideks, sest probleemide tekkepõhjused asuvad sügavamal ning ei sõltu alati kohalikest oludest, kuigi ka siin leiduks võimalusi olukorra leevendamiseks,” märkis Altjõe. “Vähenenud on kaupade väljavedu Venemaa ja Ukraina suunal seoses sealsete majandusprobleemidega, riigisiseste vedude maht on vähenenud seoses tihenenud konkurentsiga maanteetranspordiga, lisaks on langenud põlevkivi veomaht seoses Eesti Energia vähenenud vajadusega põlevkivi järele,” ütles Altjõe.
Konteinervedude maht vähenes 33 protsenti 4443 konteinertingühikuni (TEU). “Suurimat mõju avaldab siin Mitsubishi Kaluga koostetehase ajutine sulgemine kuni maikuuni, kuid laiemalt ka üldine majanduslik olukord idaturgudel - näiteks on konteinerite import läbi Venemaa enda sadamate langenud 30 protsenti mullusega võrreldes,” selgitas Altjõe.
Mineraalsete vedelate kütuste veomaht vähenes veebruaris mullusega võrreldes 46 protsenti 417 tuhande tonnini, põlevkivi veomaht vähenes sooja talve tõttu 43 protsenti 93 tuhande tonnini. Puistekaupu veeti 64 protsenti vähem, ehk 22 tuhat tonni. Ainsana suurenesid väetiste ning keemiakaupade veomahud, kerkides vastavalt 20 protsenti ja kuus protsenti 341 tuhande ning 82 tuhande tonnini.
Märtsis oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 628 tuhande tonniga, vähenedes aastaga 22 protsenti. Valgevene suuna veomahud kasvasid 218 protsenti 124 tuhande tonnini, Läti mahud vähenesid 78 protsenti 43 tuhande tonnini ning Kasahstani mahud 88 protsenti 23 tuhande tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 39 protsenti 60 tuhande tonnini.
Transiitvedude maht ulatus märtsis 752 tuhande tonnini, moodustades 72 protsenti kogumahust ning vähenedes möödunud aasta märtsiga võrreldes 32 protsenti.
Kolme kuuga ulatub EVR Cargo kaubaveomaht kokku 3,47 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 23 protsenti.
Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 1,36 miljonit tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 38 protsenti. Väetiste veomaht on suurenenud 26 protsenti ühe miljoni tonnini. Keemiakaupade vedu vähenes 11 protsenti 227 tuhande tonnini, põlevkivi veomaht vähenes 18 protsenti 559 tuhande tonnini ning puistekaupade veomaht langes 61 protsenti 67 tuhande tonnini. Muid erinevaid kaupu on tänavu veetud 130 tuhat tonni, ehk 42 protsenti vähem, kui mullu.
Konteinerite veomaht kolme kuu lõikes on 32 protsenti eelmisest aastast väiksem, moodustades kokku 12 603 TEUd.
Esimese kvartali transiitvedude maht ulatus 2,3 miljoni tonnini, moodustades kogumahust 67 protsenti. Transiitvedude maht jääb esimeses kvartalis mullusele tulemusele alla 25 protsendiga.
Seotud lood
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht kahanes jaanuaris mullusega võrreldes 18%, 1,3 miljoni tonnini.
Kuigi EVR Cargo kaubamahud septembris võrreldes augustiga tõusid ei ole ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kinnitusel loota, et mahud taastuksid endisele tasemele.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul jäädi ülemöödunud aasta tulemusele alla vaid kuue vaguniga päevas.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.