• 07.01.15, 10:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EVR Cargo suutis säilitada kaubaveomahu samal tasemel

EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul jäädi ülemöödunud aasta tulemusele alla vaid kuue vaguniga päevas.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul oli möödunud aasta EVR Cargo jaoks kaubaveomahtude osas stabiilne ning vastas prognoosidele. “Piltlikult võib märkida, et ülemöödunud aasta tulemusele jäime alla vaid kuue vaguniga päevas,” ütles Altjõe. Kasvunumbrid teiste kaubagruppide lõikes kompenseerisid mõnevõrra vähenenud naftasaaduste vedu Valgevenest ning Leedust. “Alanud aastal avaldavad EVR Cargo veomahtudele enim mõju pingeline olukord Venemaa majanduses, tihenev konkurents kogu piirkonnas ning Eesti transiidikoridori järjekordne kallinemine vedurikütuse arvelt,” rõhutas Altjõe. Seni vedurites kasutatud erimärgistatud madalama aktsiisimääraga kütus asendus 1. jaanuarist kallima diislikütusega, mille täielik mõju kaubaveomahtudele on hetkel prognoosimatu.
Konteinerkaupade aastaseks veomahuks kujunes 72 017 konteinertingühikut (TEU), kasvades aastaga 16 protsenti. Suurima veosekäibega kaubagrupiks olid mineraalsed vedelad kütused, mille veomaht 6,37 miljonit tonni vähenes aastaga 5,7 protsenti, järgnes väetiste vedu 6,35 miljoni tonniga, mis kasvas aastaga 12 protsenti. Põlevkivi veomaht vähenes 5,6 protsenti 2,67 miljoni tonnini, keemiakaupade vedu kasvas 6 protsenti 1,18 miljoni tonnini ning puistekaupade vedu vähenes 11 protsenti 713 tuhande tonnini.
Kaubavahetus Venemaaga suurenes mullu 9 protsenti 8,08 miljoni tonnini, Kasahstaniga kasvas kaubavahetus 29 protsenti 1,76 miljoni tonnini. Läti suunal lähetatud või vastu võetud kaupade kogumaht vähenes 5 protsenti 1,33 miljoni tonnini. Valgevene ja Leedu veomahud vähenesid vastavalt 46 ja 40 protsenti 612 tuhande ning 406 tuhande tonnini. Transiitvedude maht kasvas aastaga 3,6 protsenti 10,63 miljoni tonnini, moodustades 67 protsenti kogu veomahust.
Detsembri veomaht ulatus 1,55 miljoni tonnini, kasvades aastaga 1,6 protsenti. Suurim langus 22 protsendiga tabas põlevkivi, mida veeti kokku 288 tuhat tonni. Võrreldes 2013.aasta detsembriga näitasid 8 protsendilist kasvu mineraalsed vedelad kütuseid - 694 tuhat tonni. Väetiste veomaht kasvas 0,3 protsenti 271 tuhande tonnini, keemiakaupade veomaht suurenes 10 protsenti 110 tuhande tonnini ning ka puistekaupade vedu suurenes 38 protsenti 46 tuhande tonnini.
Peamine kaubanduspartner EVR Cargo jaoks oli detsembris Venemaa 699 tuhande tonniga, vähenedes aastaga 4 protsenti. Kasahstani veomaht kasvas 44 protsenti 229 tuhande tonnini, Läti veomaht 40 protsenti 133 tuhande tonnini ning Valgevene veomaht suurenes 76 protsenti 95 tuhande tonnini. Leedu suunal vähenes kaubavahetus 47 protsenti 25 tuhande tonnini.
Detsembris vähenes konteinervedude maht ülemöödunud aasta detsembriga võrreldes poole võrra 2689 konteinertingühikuni (TEU), seoses Kaluga autotehasele määratud mahtude planeeritud ajutise langusega.
Transiitveod moodustasid kogu kaubavahetusest detsembris 69 protsenti, ehk 1,07 miljonit tonni, suurenedes aastaga 13 protsenti.

Seotud lood

Uudised
  • 07.10.15, 17:00
Altjõe: Kaubamahtude taastumist ei ole loota
Kuigi EVR Cargo kaubamahud septembris võrreldes augustiga tõusid ei ole ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kinnitusel loota, et mahud taastuksid endisele tasemele.
Uudised
  • 10.04.15, 11:45
EVR Cargo vedas kolmandiku võrra vähem kaupa
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on veomahtude vähenemine jätkunud peaaegu kõigis kaubagrupides. Märtsis EVR Cargo vagunitesse mulusega võrreldes 31% vähem kaupa.
Uudised
  • 08.01.15, 14:38
EVR Cargo nõukogu esimees: plaanime 10% mahu langust
EVR Cargo mullu raudteel veetud kaubamaht vähenes vaid 0,85%, kuid tänavuseks aastaks on ettevõtte nõukogu esimehe Andri Avila kinnitusel plaanitud kümnendiku kaubamahu kaotust.
Uudised
  • 06.11.15, 10:41
Väetis pürib raudteel suurimaks
Mitmendat kuud järjest on raudteevedaja EVR Cargo kaubavedudes olnud vedelkütuste asemel suuremaks kaubagrupiks väetised. Aasta kokkuvõttes on kaubagrupid peaaegu võrdsed.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele