• 06.11.15, 10:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väetis pürib raudteel suurimaks

Mitmendat kuud järjest on raudteevedaja EVR Cargo kaubavedudes olnud vedelkütuste asemel suuremaks kaubagrupiks väetised. Aasta kokkuvõttes on kaubagrupid peaaegu võrdsed.
Väetis pürib raudteel suurimaks
EVR kargo vedas tänavu oktoobris mineraalseid vedelaid kütuseid 71% vähem kui mullu ehk 150 000 tonni. Väetiste vedu kasvas samal ajal 16%, tõustes 330 000 tonnini. Vedelkütuste vedu langes ka septembris aastases võrdluses 58% jäädes alla väetiste veomahule.
Kümne kuu kokkuvõttes on EVR Cargo vedelaid kütuseid vedanud 3,14 miljonit tonni, mida on eelmise aastaga võrreldes 38% vähem. Väetiste veomaht on aasta kokkuvõttes suurenenud 8%, ulatudes 3 miljoni tonnini.
EVR Cargo kogu kaubaveomaht oli oktoobris 891 000 tonni, mis on viimase nelja kuu parim tulemus. Samas möödunud aasta oktoobrile jääb see alla 37%. Lisaks vedelkütustele ja väetisele veeti oktoobris puistekaupu 29 000 tonni ehk 50% vähem võrreldes aastatagusega, keemiakaupu 112 000 tonni (-7%) ning põlevkivi 178 000 tonni (-38%).
Konteinerite veomaht kahanes oktoobris mullusega võrreldes 60% ehk 2701 TEUni.
Oktoobris oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 546 000 tonniga. Valgevene suuna veomahud vähenesid 7000 tonnini, Läti mahud vähenesid 17 000 tonnini ning Kasahstani mahud 10 000 tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 54 000 tonnini.
Transiitvedude maht ulatus oktoobris 521 000 tonnini, moodustades 58% kogumahust ning kahanedes möödunud aasta septembrikuuga võrreldes 41%.
EVR Cargo juhatuse esimehe kohusetäitja Paul Lukka sõnul on hoolimata tänavuste veomahtude märkimisväärsest langusest märgata viimastel kuudel mõningast positiivset trendi, mis eelduste kohaselt peaks jätkuma ka talveperioodil. “Oleme endiselt tihedas konkurentsis naaberriikidega, kes kõik pingutavad kaubavoogude nimel olukorras, kus Venemaal on oluliselt vähenenud nõudlus importkaupade osas,” märkis Lukka. “Mahukaupadest mõjutab tulemust suuresti ka suurima kodumaise kaubagrupi - põlevkivi - vähenenud veomahud,” lisas Lukka.
EVR Cargo aasta esimese kümne kuu kaubaveomaht ulatub kokku 9,6 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 25%. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 3,14 miljonit tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 38%. Väetiste veomaht on suurenenud 8% ehk 3 miljoni tonnini. Keemiakaupade vedu vähenes 13% ehk 965 000 tonnini, põlevkivi veomaht vähenes 34% langedes 1,4 miljoni tonnini ning puistekaupade veomaht langes 45%, 331 000 tonnini.
Konteinerite veomaht on jäänud mullusele tulemusele alla 41%, moodustades kokku 37 849 TEUd.
Aasta esimese kümne kuu transiitvedude maht ulatus 5,94 miljoni tonnini, moodustades kogumahust 6%. Transiitvedude maht jääb samal perioodil mullusele tulemusele alla 23%.
 
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 09.09.15, 11:27
Kaubavedu raudteel pidurdub 
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Uudised
  • 05.02.15, 09:58
Venemaa pitsitab EVR Cargo veomahtu
Riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht kahanes jaanuaris mullusega võrreldes 18%, 1,3 miljoni tonnini.
Uudised
  • 09.02.16, 09:10
Kaubalangus raudteel jätkub endise hooga
EVR Cargo kaubaveomaht oli jaanuaris 0,964 miljonit tonni, jäädes mullusele tulemusele alla 27%. Seega jätkab kaubamaht raudteel ka uuel aastal eelmisele aastale sarnast järsku kukkumist.
Uudised
  • 10.08.15, 16:42
EVR Cargo veomaht juulis vähenes
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus juulikuus 878 tuhande tonnini, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 14 protsenti.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele