EVR Cargo kaubaveomaht oli jaanuaris 0,964 miljonit tonni, jäädes mullusele tulemusele alla 27%. Seega jätkab kaubamaht raudteel ka uuel aastal eelmisele aastale sarnast järsku kukkumist.
- EVR Cargo vagunid leiavad endiselt järjest vähem kasutust - kaubamahud Eesti raudteel vähenevad jätkuvalt. Foto: Andres Haabu
EVR Cargo juhatuse esimehe kohusetäitja Paul Lukka möönab, et veomahtude langus võrrelduna eelmise aasta jaanuariga on küll suur, kuid viimastel kuudel on veomahud püsinud stabiilsetena. . "EVR Cargot mõjutas jätkuvalt mineraalsete kütuste veomahu langus seoses Eestis asuva suurkliendi mahtude liikumisega konkureerivale veo-ettevõttele möödunud aastal, samas loodame, et väetiste veomahu langus on ajutise iseloomuga,” märkis Lukka.
Mineraalseid vedelaid kütuseid veeti jaanuaris 317 000 tonni, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 39%. Väetiste veomaht langes veerandi võrra 269 000 tonnini. Põlevkivi veomaht vähenes 12% ehk 208 000 tonnini, keemiakaupade maht 4% ehk 74 000 tonnini ning puistekaupade veomaht 39% kuni 16 000 tonnini. Konteinerite veomaht vähenes jaanuaris mullusega võrreldes 15% piirdudes 3542 TEUga. Jaanuaris oli olulisimaks kaubavahetuspartneriks EVR Cargole Venemaa 432 000 tonniga, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 39%. Valgevene suuna veomahud suurenesid 25% võrra 164 000 tonnini, Läti mahud vähenesid 56% jäädes 29 000 tonnini ning Kasahstani mahud vähenesid 93% ehk 5000 tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 100% jõudes 56 000 tonnini.
Transiitvedude maht ulatus jaanuaris 491 000 tonnini, moodustades 51% kogumahust ning vähenedes möödunud aasta jaanuariga võrreldes 4%.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi plaanitavat uut raudtee kasutustasude arvutamise metoodikat kommenteerides ütleb AS Transiidikeskus juhatuse esimees Erik Laidvee, et raudteevedude kulutaseme samaks jäämisel vähenevad viie aastaga kaubavood veel kaks korda.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kooskõlastab uut raudtee kasutustasude metoodikat. Ministeerium väidab pressiteates, et uue metoodika eesmärk on suurendada raudteesektori konkurentsivõimet. Raudtee kasutustasud uue metoodikaga aga kaubavedajate jaoks väiksemaks ei muutu.
Eesti ja Läti raudteel on kaubaveomahud tänavu võrreldes eelmise aastaga sügavas miinuses. Kui aasta alguses tundus, et ka Leedu raudtee kaubaveod käivad sama rada, siis praeguseks on Leedus kaubamahud raudteel ainsana Balti riikides kasvus.
Ootamatu kriis ajas Eesti Raudtee juhid Moskvasse läbirääkimisi pidama.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.