EVR Cargo mullu raudteel veetud kaubamaht vähenes vaid 0,85%, kuid tänavuseks aastaks on ettevõtte nõukogu esimehe Andri Avila kinnitusel plaanitud kümnendiku kaubamahu kaotust.
Kaubamaht Eesti Raudtee taristul vähenes eelmisel aastal ligikaudu 20%. Ühena kahest raudteetaristul tegutsevast kaubaveooperaatorist kaotas EVR Cargo eelmisel aastal vaid 0,85% oma kaubaveomahust. Teine kaubaveo operaator Eesti Raudtee taristul on E.R.S.
EVR Cargo nõukogu esimehe Andri Avila sõnul suutsid nad eelmisel aastal oma kaubamahte E.R.S.ist edukamalt hoida, kuna tegutsevad kaubaveo turul laiemalt. Kui E.R.S. on spetsialiseerunud ainult Eestit transiidina läbivale naftasaaduste veole Vopaki terminali, siis EVR Cargo teostab kõikide kaubagruppide vedu - nii transiitkaubale, kohalikele vedudele kui ka import-ekspordile. „See on võimaldanud veomahtu suhteliselt stabiilsena hoida,“ ütles Avila. Ta tõi näitena, et kui naftasaaduste veol toimus ka EVR Cargo veomahtudes eelmisel aastal mõningane langus (-5,7%), siis kompenseeris seda transiidina Eestit läbiv Venemaa väetis (+12%).
Alanud aasta osas Avila enam nii optimistlik ei ole. Ta ütles, et raudteel on konkurents ka Läti ja Leedu raudteedega. Kui nende raudteede tariifid odavnevad tänu kütusehinna langusele maailmaturul, siis Eestis toimub vastupidiselt mõningane kallinemine seoses aktsiisimäära kallinemisega vedurites kasutatavatele kütustele. „Sellest ja veel paarist muust põhjusest tulenevalt plaanime alanud aastal ligemale 10% veomahtude langust võrreldes 2014. aastaga,“ lausus Avila.
Seotud lood
EVR Cargo veomaht ulatus augustis 707 tuhande tonnini, jäädes möödunud aasta augustikuu veomahule alla kolmandiku võrra.
Kuigi EVR Cargo kaubamahud septembris võrreldes augustiga tõusid ei ole ettevõtte juhatuse esimehe Ahto Altjõe kinnitusel loota, et mahud taastuksid endisele tasemele.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul jäädi ülemöödunud aasta tulemusele alla vaid kuue vaguniga päevas.
EVR Cargo veomaht vähenes aprillis mullusega võrreldes 28%, nelja kuu kokkuvõttes jäädakse eelmise aasta sama perioodi veomahule alla 24%.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.