• 16.05.14, 17:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühendus „Avalikult Rail Balticust“: Rail Balticu trass on juba otsustatud?

Kodanikuühendus „Avalikult Rail Balticust“ leiab, et Rail Balticu trass Harjumaal on juba otsustatud, kuigi näiliselt käivad veel arutelud ja trassivalikute võrdlev analüüs. Kodanikuühenduse eestvedaja on Saku vallavolikogu esimees Tanel Ots.
Järgneb kodanikuühenduse „Avalikult Rail Balticust“ pressiteade.
Neljapäeva  (14.05.14) hilisõhtuses ETV valimisstuudios lausus Riigikogu majanduskomisjoni esimees, Reformierakonna poliitik Kaja Kallas, et Rail Balticu Harjumaa trassikoridor on valitud ja see läbib kavandamisel olevat Nabala looduskaitseala. (http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=148830 järelkuulatav ajaribal alates 01.12.40).
RailBalticu trassikoridori lõplik valik peaks tegelikult toimuma alternatiivide lõpliku võrdluse tulemusel. Tekib küsimus, kas tõesti on võimalik, et tegelikult on trassikoridor juba enne trassialternatiivide lõplikku võrdlevat esitlust poliitiliselt kokku lepitud või oli siiski tegu eksitusega?
Rail Balticu trassivalik Harjumaal on keeruline: vaatamata Keskkonnaministeeriumi  vastuseisule planeeriti kõik trassikoridorid juba algselt piirkonda, mis läbib potentsiaalset looduskaitseala. Seejuures torkab silma RB planeeringute konsultandi OÜ Reaalprojekti juhi Mikk Reieri avalikul arutelul väljendatud üleskutse, et kodanikud avaldaksid meelt Nabala looduskaitseala läbimise poolt.
„Reieri väljaütlemise valguses  tekib mure, kas ikka toimub objektiivne trassialternatiivide võrdlemine,“ lausus eile Riigikogus toimunud Rail Balticu toetusgrupi koosistumisel Saku vallavolikogu esimees Tanel Ots.
Tanel Ots lisas, et vallajuhtide poolt välja pakutud ringtee äärde jääva trassikoridori idee oli luua olukord, kus raudteest oleks inimestele reaalne kasu, kui tulevikuprojektide raames saaks samasse koridori tuua ka kohaliku raudtee. 
Riigiressursside Keskuse juhi Teet Saarepera kinnitusel eelistaksid ka mitmed äriringkonnad antud koridori just võimaliku reisijateveo potentsiaali tõttu. „Ringtee on koht, kus raudteest võiks inimestele kasu olla ja paraneks tööjõu liikuvus. Tark on planeerida erinevad joontakistused samasse koridori, et nende mõju oleks minimaalne.“
„Kummaline on väide, et Nabalat läbivad trassikoridorid lõhuvad looduskeskkonda, aga säästavad samal ajal inimesi,“ rääkis Vaida asula vanem Karin Vainomäe. „Näiteks Nabalasse suunduvad potentsiaalsed kaks trassikoridori külgnevad Vaida asulaga mõnesaja meetri kauguselt, meil elab peaaegu tuhat inimest. Ka nende trasside puhul paiknevad looduse ja inimkeskkond koos, ei ole nii, et Nabalat läbivad või paunadena ümber kulgevad tassid soode keskel kedagi ei puuduta. Inimese ja looduse taoline vastandamine, mis peaks näitama, et Nabalat läbivate trasside lähedal inimesi ei ela, ei ole õigustatud.“
Tanel Ots osutas, et Nabalat läbivad trassid läbivad ka Lagedi aleviku, kus elab samuti 1000 inimest ja poolitab mitmed hinnatud elukeskkonnana tuntud hajakülad Rae, Kohila ja Juuru vallas.

Seotud lood

Uudised
  • 15.05.14, 16:52
Keskkonnaministeerium pidurdab Rail Balticu trassivalikut
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul seisab Rail Balticu projekt suuresti selle taga, et keskkonnaministeerium ei ole heaks kiitnud projekti keskkonnamõjude strateegilise hindamise (KSH) programmi.
Uudised
  • 13.06.14, 00:38
Kodanikeühendus: Rail Balticu protsess oli seadusevastane
Kodanikeühendus Avalikult Rail Balticust taunib valitsuse sekkumist raudtee rajamise planeerimisprotsessi Harjumaal.
Uudised
  • 28.05.14, 13:22
Asulaid läbiv Rail Baltic on kalleim
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on arvutanud kokku palju Rail Balticu Harjumaa trassi osad maksma läheks ja mis on nende sotsiaal-majanduslik mõju.
Uudised
  • 29.05.14, 23:51
Valitsus jättis Rail Balticule Harjumaal alles kolm valikut
Valitsus otsustas Harjumaal jätta Rail Balticu trassivalikusse kolm varianti, eemaldades valikust trassid, millede osas on vastu keskkonnaministeerium, pole üksmeelel omavalitsused ja mis on teistest kalleim.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele