EVR Cargo veomaht ulatus veebruaris 1,42 miljoni tonnini, vähenedes eelmise aasta veebruariga võrreldes 5,4 protsenti.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul vedas kaubaveomahtu allapoole eelkõige mineraalsete vedelate kütuste vedu, mis vähenes aastaga veidi enam kui viiendiku võrra 660 tuhande tonnini. “Naftasaaduste veomaht vähenes kõigi suuremate terminalide suunal, enim langes Valgevenest pärinevate naftasaaduste vedu,” täpsustas Altjõe.
Konteinerite veomaht jätkas kasvamist, kuid kasvuprotsent jäi varasemate kuudega võrreldes tagasihoidlikumaks, suurenedes viis protsenti 5852 konteinerühikuni (TEU). “Mahukaim projekt, ehk Mitsubishi varuosade vedu Muugalt Kalugasse, algas täpselt aasta tagasi ning kuigi edasine kasv on olnud stabiilne, on võrdluse aluseks olnud baasmaht muutunud,” märkis Altjõe. Samas on konteinerite veomaht tänavu esimese kahe kuuga suurenenud 21 protsenti
11 777 TEUni.
Sisevedudes domineeriva põlevkivi veomaht jäi mullusega pea samale tasemele, ulatudes 290 tuhande tonnini. Väetiste ja keemiakaupade veomahud suurenesid vastavalt 43 protsenti ja 52 protsenti 210 tuhande tonnini ning 83 tuhande tonnini. Tahkete mineraalsete kütuste kaubaveomaht ulatus veebruaris 49 tuhande tonnini, millest kivisöe veomaht moodustas 23 tuhat tonni.
Transiitvedude osakaal püsis endiselt 65 protsendi lähedal, olulisemateks lähte- ja sihtriikideks olid Venemaa 680 tuhande tonniga, Kasahstan 162 tuhande tonniga, Läti 101 tuhande tonniga ning Valgevene 86 tuhande tonniga. Kõige suurema languse läbis Valgevene suund, kus kaubaveomaht langes 57 protsenti, Läti suunal vähenes kaubavedu 43 protsenti. Kaubavahetus Venemaa ja Kasahstaniga suurenes vastavalt 16 ja 36 protsenti.
EVR Cargo on tänavu kahe kuuga vedanud kokku 3 miljonit tonni kaupu, mis jääb möödunud aasta samale perioodile alla 12,6 protsenti. Naftasaaduste kogumaht on tänavu vähenenud ligi veerandi võrreldes möödunud aastaga, mille peamiseks põhjuseks on Eesti-siseste veomahtude ümberjaotumine EVR Cargo ja Vopak E.O.S.-iga seotud operaatori E.R.S.-i vahel. Samuti on 138 tuhande tonni võrra vähenenud ka põlevkivi vedu seoses leebema talvega.
Seotud lood
Eesti riigile kuuluv raudteeveo-ettevõte EVR Cargo vedas läinud aastal kokku 18,4 miljonit tonni kaupa, mis tähendab mahtude 1,7% tõusu.
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.
Logistika Aastakonverentsil kuulutati välja konkursi Aasta Logistikategu võitja, milleks oli žürii ja avalikkuse hääletuse tulemusel EVR Cargo regulaarse konteinerrongi ZUBR käivitamine.
EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele, teatas ettevõte.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.