EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele, teatas ettevõte.
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul tundub aastane langus küll suur, kuid eelmise aasta jaanuari rekordtulemust oleks olnud väga keeruline ületada. Mineraalsete vedelate kütuste vedu vähenes aastaga 27 protsenti 0,74 miljoni tonnini.
“Möödunud aasta alguse külm talv vähendas naaberriikide terminalide ja infrastruktuuri läbilaskevõimet ning samaaegselt suurenenud Venemaa naftasaaduste eksport võimaldas suuremate mahtude käitlemist Eesti kaudu,” märkis Altjõe lisades, et mullu jaanuaris vedas EVR Cargo ka suure osa Vopak EOSile suunduvast kaubast, mida tavapäraselt veab Vopak EOSile kuuluv raudteeoperaator E.R.S.
Tänavuse pehme talve tõttu on vähenenud ka põlevkivi vedu, langedes 34 protsenti 0,27 miljoni tonnini. Olulisematest kaubagruppidest veeti väetisi 0,3 miljonit tonni, ehk 14 protsenti mullusest enam. Keemiakaupade vedu kasvas 2 protsenti 95 tuhande tonnini, puistekaupade vedu vähenes 21 protsenti 56 tuhande tonnini ning kivisöe veomaht ulatus 23 tuhande tonnini.
Lähte- ja sihtriikidest oli olulisim Venemaa, kust saabus või kuhu veeti 0,84 miljonit tonni, vähenedes aastaga 8 protsenti. Järgnesid Läti 177 tuhande tonniga, Valgevene 132 tuhande tonniga ning Kasahstan 108 tuhande tonniga.
Konteinervedude veomaht kasvas aastaga 42 protsenti, ulatudes 5925 konteinerühikuni (TEU). Konteinervedudes domineerib tähtsaima sihtkohana Venemaa, millest olulisim on Mitsubishi tehast varuosadega varustav Muuga-Kaluga liin. “Muljetavaldavad kasvuprotsendid konteinervedudes hakkavad alates veebruarist vähenema, kuigi veomaht püsib eeldatavasti senisega võrreldaval tasemel,” ütles Altjõe. “Kaluga konteinerrong alustas möödunud aasta jaanuari lõpus ning seega on alates veebruarist aluseks olev võrdlusmoment juba oluliselt suurem,” märkis Altjõe.
Murettekitavaks võib pidada veomahtude vähenemise mõju raudteekasutustasudele. “Infrastruktuuri ülalpidamiseks kuluvad summad püsivad samal tasemel, kuid kaubavoogude teenindamisest teenitav tulu jätkab vähenemist. Nii muutub Eesti transpordikoridorina konkurentidest kallimaks ja väheneb meie edasine konkurentsivõime,” rõhutas Altjõe.
Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte AS EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.
Seotud lood
Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2014. aasta eelarve, millega eeldatakse, et kaubaveomaht raudteel jääb püsima senisele tasemele, ehk umbes 24 miljoni tonni juurde aastas.
Veomaht Eesti Raudtee taristul ulatus eelmisel aastal kokku 24,4 miljoni tonnini. Võrreldes aasta varasemaga vähenes see 1,8 miljoni tonni võrra ehk 6,8 protsenti.
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.
EVR Cargo veomaht ulatus veebruaris 1,42 miljoni tonnini, vähenedes eelmise aasta veebruariga võrreldes 5,4 protsenti.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.