• 24.01.14, 13:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudteel vähenesid kaubaveomahud

Veomaht Eesti Raudtee taristul ulatus eelmisel aastal kokku 24,4 miljoni tonnini. Võrreldes aasta varasemaga vähenes see 1,8 miljoni tonni võrra ehk 6,8 protsenti.
Detsembrikuu veomahuks oli kokku 2,26 miljonit tonni, mis oli mullusest 3,3 protsenti madalam, teatas Eesti Raudtee.
Suurimaks raudteel veetavaks kaubagrupiks oli traditsiooniliselt nafta ja naftasaadused, mille osakaal vedudes ulatus 62,2 protsendi ehk 15,2 miljoni tonnini. Võrreldes 2012. aastaga vähenes see maht 1,4 protsenti.
Põlevkivi veomahuks tuli mullu 3,03 miljonit tonni ning see jäi üle-eelmisele aastale 14 protsendiga alla. Väetisi liikus taristul kokku 3,0 miljonit tonni ning kogus vähenes aastaga 4,3 protsenti. Keemiakaupade veomaht oli kokku 1,11 miljonit tonni ning mahud vähenesid ligi 43 protsenti. Puistekaupade mahuks tuli 0,81 miljonit tonni, mis oli 10,7 protsenti vähem 2012. aastast.
Tahkeid mineraalseid kütuseid veeti raudteel 0,28 miljonit tonni ehk poole rohkem kui aasta varem. Mustmetallide vedu langes 34,6 protsenti ja oli kokku 0,21 miljonit tonni.
Transiitveod andsid 2013. aastal 76,8 protsenti veomahust, olles kokku 18,7 miljonit tonni. Võrreldes aasta varasema perioodiga vähenes vedu 5,9 protsenti. Kohalikus ühenduses veeti mullu 3,6 miljonit tonni kaupu ja maht langes võrreldes tunamullusega 11,6 protsenti. Raudtee kaudu imporditi Eestist kokku 1,34 miljonit tonni kaupa, mis oli 6,3 protsenti vähem kui aasta varem. Eksportveod langesid 6,7 protsenti ja olid kokku 0,72 miljonit tonni.
Konteinerite vedu raudteel kasvas aastaga ligi 27 protsenti, olles kokku 62 012 TEU-d. Sellest üle 80 protsendi andsid regulaarrongid Moskva ja Kaluga suunal.
Venemaalt laeti 2013. aastal Eesti suunas 14,42 miljonit tonni kaupu ja laadimine kasvas 2,3 protsenti. Läti kaudu saabus Eestisse 1,64 miljonit tonni vedusid ehk ligi kaks korda rohkem kui aasta eest. Kasahstani päritoluga oli 1,33 miljonit tonni veoseid ja mahud kasvasid 11 protsenti. Veod Valgevenest vähenesid aga 60 protsenti ja olid kokku 1,12 miljonit tonni.
Eestist laeti kõige enam kaupu Venemaa suunal. Kokku oli veomahuks 1,06 miljonit tonni kaupu ehk 2 protsenti vähem kui 2012. aastal. Teisel kohal oli Läti 0,14 miljoni tonniga ja kolmandal Afganistan 0,13 miljoni tonniga.
EVR Cargo vedas Eesti Raudtee taristul 2013. aastal kokku 15,9 miljonit tonni ja E.R.S. 8,45 miljonit tonni kaupu. Esimesel veomaht vähenes 13,6 protsenti, teisel suurenesid 9,2 protsenti.

Seotud lood

Uudised
  • 09.06.14, 14:16
Raudtee jääb kaubavedudest tühjaks
Maikuu veomaht Eesti Raudtee taristul oli 1,28 miljonit tonni, kahanedes võrreldes eelmise aastaga ligi 38%.
Uudised
  • 20.12.13, 12:18
Eesti Raudtee eelarve usub kaubavedude mahu püsimisse
Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2014. aasta eelarve, millega eeldatakse, et kaubaveomaht raudteel jääb püsima senisele tasemele, ehk umbes 24  miljoni tonni juurde aastas.
Uudised
  • 06.02.14, 12:15
Pehme talv vähendas EVR Cargo kaubaveomahtu
EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele, teatas ettevõte.
Uudised
  • 16.05.14, 17:09
Raudtee kaubavedu nelja kuuga -18%
Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul on tänavu nelja kuuga aasta varasemaga võrreldes vähenenud 17,8%.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele