• 10.01.13, 11:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EVR Cargo tegi viie aasta parima kaubaveotulemuse

Eesti riigile kuuluv raudteeveo-ettevõte EVR Cargo vedas läinud aastal kokku 18,4 miljonit tonni kaupa, mis tähendab mahtude 1,7% tõusu.
Suurimaks kaubagrupiks oli nafta ja naftasaadused, mida veeti kokku 7,63 miljonit tonni - kaubagrupi veomaht suurenes võrreldes aasta varasemaga 1,6%, teatas ettevõte. Teisel kohal oli põlevkivivedu 3,52 miljoni tonniga, vähenedes aastaga 27,6%. Ligi 27% suurenes väetiste vedu, mille veomahuks kogunes 3,13 miljonit tonni. Võrreldes mullusega veeti üle kahe korra enam ka keemiakaupu, kokku 1,93 miljonit tonni. Puistekaupade vedu ulatus 0,9 miljoni tonnini (kasv 18,4%).
Eesti Raudtee vedas rohkem kaupa viimati 2007. aastal, märkis EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe. Altjõe sõnul on 2013. aasta eelarves planeeritud veomaht 14,38 miljonit tonni, mis on 22% võrra vähem kui mullu. ”Klientide tagasisidel põhinev eelarvemaht näeb ette nafta ja naftasaaduste ning jätkuvat põlevkivi veo mahtude langust,” ütles Altjõe.
Transiitveod moodustasid EVR Cargo veomahust 66% ja olid kokku 12,13 miljonit tonni. Aastaga vedu suurenes 13,6%. Teisel kohal olid kohalikud veod 4,06 miljoni tonniga (vähenedes 25%). Importvedudes veeti 1,43 miljonit tonni kaupu ja veomaht kasvas aastaga 9,7%. Eksportvedude 0,77 miljonit tonni oli varasemast aastast 13,1% suurem.
Konteinerkaupade veomaht suurenes 2012. aastal 49% võrreldes aasta varasemaga, kogumahus 48 861 TE. Sellest 34 103 TEU moodustasid kaubaga konteinerid, mis on eelmise aasta mahust 35% parem tulemus. Regulaarsetest konteinerrongidest oli suurima mahuga konteinerrong ”Moskva Ekspress”, mis väljus Muugalt täiskoosseisus 127-l korral. Veebruaris liikumist alustanud põhja-lõuna suunaline konteinerrong ZUBR väljus kokku 50 korral Kiievisse ja Dnepropetrovskisse ning Afganistaani toimetati kohale 45 marsruutrongi. Uue teenusena alustas 2012. aastal Mitsubishi autotehase varustamine Vorotõnski jaama Kalugas, kus testitud viiele rongile peaks plaanide realiseerumisel 2013. aastal lisanduma märkimisväärne kasv.
Tänaseks Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte AS EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedu ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte kooseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti. 

Seotud lood

Uudised
  • 07.01.14, 11:29
Ahto Altjõe: EVR Cargo mahu kahanemine ebameeldiv areng
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.
Uudised
  • 07.03.14, 11:27
EVR Cargo kaubaveomaht mullusega võrreldes languses
EVR Cargo veomaht ulatus veebruaris 1,42 miljoni tonnini, vähenedes eelmise aasta veebruariga võrreldes 5,4 protsenti.
Uudised
  • 02.09.14, 10:54
EVR Cargo kaubaveomaht augustis vähenes
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus tänavu augustis 1,06 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta augusti tulemusega võrreldes 5,7 protsenti.
Uudised
  • 03.06.13, 14:29
EVR Cargo veomaht vähenes aastaga pea veerandi
Eesti Raudtee infrastruktuuril kaubavedudega tegeleva raudteeoperaatori EVR Cargo kaubaveomaht jäi mais eelmisele aastala alla 24%.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele