• 02.09.14, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EVR Cargo kaubaveomaht augustis vähenes

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus tänavu augustis 1,06 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta augusti tulemusega võrreldes 5,7 protsenti.
Tänavuse kaheksa kuu kogumaht 10,14 miljonit tonni jääb mullusele veomahule alla 4,6 protsenti.
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul iseloomustas ka augustit eelkõige naftasaaduste vähenenud vedu. “Lisaks Venemaa transiidimahtude vähenemisele mõjutas naftasaaduste vedu Valgevenest pärineva transiitkauba ning Leedust Eesti jaeturule imporditava jaekütuse mahtude langus,” märkis Altjõe. “Rõõmustav oli väetiste veomahu kasv üle viiendiku võrra 319 000 tonnini ning Moskva ja Kaluga konteinerrongide abil saavutatud konteinervedude suurenemine,” lisas Altjõe.
Konteinerite veomaht kasvas augustis möödunud aasta augustiga võrreldes 28 protsenti 5897 konteinertingühikuni (TEU). Kaheksa kuu jooksul on EVR Cargo vedanud 50 593 TEUd, ehk 32 protsenti rohkem, kui mullu samal ajal.
Mineraalsete vedelate kütuste veomaht vähenes augustis mullusega võrreldes 25 protsenti 322 000 tonnini, põlevkivi veomaht vähenes üks protsent 167 000 tonnini, keemiakaupade ning puistekaupade veomahud vähenesid vastavalt 13 protsenti ja 7 protsenti 76 000 tonnini ja 59 000 tonnini.
Augustis oli jätkuvalt raudteevedudes suurimaks kaubanduspartneriks Venemaa 535 000 tonniga, vähenedes mullusega võrreldes ühe protsendi võrra. Kasahstani osakaal kasvas 55 protsenti 136 000 tonnini. Läti ja Valgevene  mahud vähenesid vastavalt kolm ja 74 protsenti 71 000 ja 24 000 tonnini, kaubavahetus Leedu suunal langes 41 protsenti 46 000 tonnini.
Transiitvedude maht jäi augustis mullusega samale tasemele, ulatudes 690 000 tonni ehk 65 protsendini kogumahust.
Kaheksa kuuga on EVR Cargo vedanud kokku 10,14 miljonit tonni kaupa, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 4,6 protsenti. Mineraalseid vedelaid kütuseid on veetud kokku 4,19 miljonit tonni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13 protsenti. Väetiste veomaht on suurenenud 16 protsenti 2,19 miljoni tonnini ning keemiakaupade vedu kasvas 3 protsenti 0,72 miljoni tonnini. Põlevkivi veomaht vähenes 10 protsenti 1,59 miljoni tonnini ning puistekaupade veomaht langes 15 protsenti 0,48 miljoni tonnini.
Transiitveosed moodustasid 8 kuuga 6,86 miljonit tonni, ehk kogu veomahust 68 protsenti, suurenedes aastaga protsendi võrra.
Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.
Autor: aripaev. ee

Seotud lood

Uudised
  • 10.01.13, 11:06
EVR Cargo tegi viie aasta parima kaubaveotulemuse
Eesti riigile kuuluv raudteeveo-ettevõte EVR Cargo vedas läinud aastal kokku 18,4 miljonit tonni kaupa, mis tähendab mahtude 1,7% tõusu.
Uudised
  • 07.01.14, 11:29
Ahto Altjõe: EVR Cargo mahu kahanemine ebameeldiv areng
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.
Uudised
  • 07.03.14, 11:27
EVR Cargo kaubaveomaht mullusega võrreldes languses
EVR Cargo veomaht ulatus veebruaris 1,42 miljoni tonnini, vähenedes eelmise aasta veebruariga võrreldes 5,4 protsenti.
Uudised
  • 06.02.14, 12:15
Pehme talv vähendas EVR Cargo kaubaveomahtu
EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele, teatas ettevõte.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele