• 29.06.12, 17:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autojuht: logistika lapsekingades

Kaubatarnete hilinemise põhjus on veokijuhi Priidik Vei sõnul asjaolu, et logistikud ei kogu ega jaga piisavalt informatsiooni. Nad ei tea autojuhi töö- ja puhkeaja nõuetest midagi ning survestavad reegleid rikkuma.
Küsimustele vastab OÜ Akala Grupp autojuht Priidik Vei.
Kuidas autojuhtidele palka makstakse ja mis on ühe hea autojuhi palk?
Makstakse põhipalka ja päevaraha. Ühtlasi olen kuulnud, et näiteks laadimiste või seisupäevade eest makstakse lisatasu. Palgad on kõigil erinevad. Ühe kaugsõidu autojuhi netopalk on suurusjärgus 1000–2000 eurot. Euroopa sisevedudel on palk suurem.
Kas autojuhi amet on lugupeetud amet?
Minu jaoks on see töö. Kui ma saaks sama raha kodus sõnniku viskamise eest, siis ma ei sõidaks. Suures maailmas teevad mainele kahju leedukad ja poolakad. Autojuhi ametinimetus on suuresti halb. Inimesed, kes sellest maailmast midagi ei tea, peavad autojuhte joodikuteks ja räpasteks. Teen seda tööd raha pärast, sest Eestis sellist tasu ei maksta. 
Miks on autojuhtidest puudus
 Vaata, mis lubade tegemine maksab. Sellises vanuses, kui noored võiks load teha, on lubade tegemise raha kokku ajada väga raske. Sellepärast noori juhte peale ei tulegi. Kui suudad load ära teha, siis tekib järgmine probleem – keegi ei taha algajat juhti, kuna teda tuleb välja koolitama hakata. Kolmas põhjus on, et kui mõni autojuht esimesel reisil ära käib, siis ei taha ta enam tagasi tulla. Miks? Autode varustus on kehv, navigatsiooni või seireseadmeid paljudel pole, jäädakse hätta. 
Kuidas töö- ja puhkeaja nõuete täitmisega on?
Erinevates riikides on erinevad nüansid. Poolas ei tohi sekunditki sõiduaega ületada. Kõik oleneb politseist. Tegelikult rikutakse neid nõudeid päris palju ja seda teevad just Poola ja Leedu autojuhid. Nii kaua, kuni sõidetakse magnetitega ja pikemalt, kui lubatud, ei muutu transpordi hind, palgapoliitika ega muu.
Need, kes tahavad ausalt tööd teha, ei saa aga töö eest rohkem raha küsida. Sellepärast ongi nii, et ei jõuta autodele korralikke rehve alla osta, sõidukit tehniliselt korda teha jne.
Aga miks ketas lõhki sõidetakse?
Suur surve tuleb logistikult, kes palub, et jõuaksid kuskile kiiremini, kui see võimalik on. Logistikutel on kogu aeg kiire, ehkki nad ise jagavad informatsiooni poolikult.
Teiseks ei tea logistikud sõidu- ja puhkeajast mitte midagi. Nad annavad klientidele katteta lubadusi. Sellepärast tarned hilinevad ja tekivad olukorrad, kus autojuht ei jõua õigeks ajaks laadima. Siis karjutakse ja sõimatakse.
Kuni nõuete täitmisega ei arvestata, ei hakka logistika kunagi toimima. Logistika on meil Eestis alles lapsekingades.

Seotud lood

Uudised
  • 29.06.12, 17:53
Rekkamehe argipäev
Autojuhte puudutav teemakäsitlus on tavaliselt negatiivne. Küll on autojuhid saamatud, sest nad ei jõua kaupu peale või maha laadima. Veelgi enam, tähelepanu pööratakse kaugsõidu autojuhtide alkoholilembusele ning seaduste rikkumisele ja tööandjate tagant varastamisele.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele