Paljud Venemaa suunal tegutsevad Eesti autovedajad märgivad, et tänavune sügis oli nende jaoks hullem kui masuaastate sügis. Kui lähtuda Eestit läbivate veoste mahte, siis teine kriisilaine on juba käes, usuvad autovedajad.
ASi Roolid juhatuse liige Aleksander Kanevski ei suutnud meenutada hullemaid aegu kui tänavu. „Kõik jäi seisma. Keegi ei tea, mida uus aasta toob. Ilmselt läheb veel hullemaks. Kõik ootavad hirmuga euro kukkumist ja ei osta kaupu. Ma ei usu, et aasta alguses olukord elavneb. Näiteks, meie uuendasime autoparki, ostsime liisingautosid, aga rasva selle aastaga koguda ei õnnestunud,” märkis Kanevski Delovõje Vedomostile.
Rahvusvaheliste vedude eksperdi Aleksander Bõstrovi sõnul oli veomahtude langust tunda ka tema ettevõttes, kuid tänu sellele, et ta õigeaegselt vähendas oma autoparki ja leidis uusi kliente, ei jäänud veokid seisma. Tõsi küll, varasemate koondamiste tõttu on tööd nüüd kolme eest. „Nii et ma olen valmis kolleegidelt kasutamata sissesõiduload ära ostma,” pakkus tema.
OÜ K.Trans Pluss juhatuse liikme Andrei Žilkini sõnul, ka temal jäi osa sissesõidulube kasutamata: kaubamahud kahanesid ja sõite oli tavalisest vähem. Allesjäänud sissesõiduload ettevõtte tagastas ERAA-le. Žilkini sõnul olid paljud Venemaa suunal tegutsevad autovedajad sunnitud samamoodi tegema.
Head uut masu aastat? "Lootsime, et pärast sügisest langust tuleb ikkagi elavnemine. Tavaliselt jõuludeks veomahud kasvavad ning jälle langevad jaanuaris. Nüüd aga midagi head oodata ei ole. Oleks tore, kui jaanuaris säiliksid vähemalt olemasolevad mahud, kuid minu sisehääl ütleb, et asi võib minna veel hullemaks,” ennustab Žilkin.
„Piir on pooltühi,” teatas Žilkin. „Vaadake, kui vähe veokeid seisab sadamates,” lisas Bõstrov.
Žilkin märkis, et turul toimuvad muudatused mõjutavad esimestena transpordifirmasid ning alles siis teisi sektoreid. „Majandust võib võrrelda inimorganismiga. Kaubavedu on veri, ülejäänud valdkonnad – siseelundid. Ilma vereta lakkavad nad pikapeale töötamast. Meie teame, et verd ei ole. Teised saavad juhtunust teada pärast uut aastat. Siin pole midagi arvata – teine kriisilaine on käes,” usub ta.
Seotud lood
Logistikafirmad ootavad, et uus aasta tooks selgust maailmamajanduses, ja loodavad, et on kõigele vaatamata võimelised 2012. aastal saavutama paremaid tulemusi kui tänavu.
Paljud Venemaa suunal tegutsevad Eesti autovedajad märgivad, et tänavune sügis oli nende jaoks hullem, kui masuaastate sügis, sest esmakordselt jääb Venemaa veolube üle, sest tööd ei ole.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.