• 29.04.22, 10:32

Logistika on hakanud sõjaga kohanema

Mitu aastat erinevaid kriise on logistikasektori korralikult proovile pannud ja kohaneda tuleb ilmselt ka edaspidi. Samas aitavad hästi unustatud lahendused sageli hädast välja, kirjutab oma arvamusloos MyDello klienditeeninduse juht Peeter Vahar.
Peeter Vahati sõnul on tekkinud uusi multimodaalseid logistilisi lahendusi konteinerite veol Aasiast Eestisse.
  • Peeter Vahati sõnul on tekkinud uusi multimodaalseid logistilisi lahendusi konteinerite veol Aasiast Eestisse. Foto: KERTIN VASSER
Vaadates paari aasta taha, avaneb logistikavaldkonnale täiesti teistsugune pilt. Näiteks Hiinast Eestisse konteineri saatmine maksis toona pooleteist tuhande euro juures, nüüd enam kui viis korda rohkem. Samas on ettevõtjad ja tarneahela korraldajad pidevalt leidnud uusi viise, näiteks meretranspordi tõrke korral lülitada mõned kaubad näiteks lennutranspordile.

Seotud lood

Uudised
  • 22.04.22, 13:49
Tarneahelate tuleviku neli stsenaariumit
Konsultatsioonifirma McKinsey analüüsi kohaselt naasevad tarneahelad parimal juhul pandeemia-eelse normaalsuse juurde selle aasta lõpuks, kuid halvimal juhul juhtub see alles 2024. aastal. Kokku nähakse nelja erinevat stsenaariumit.
Uudised
  • 22.04.22, 08:04
Tarneahela ekspert Omera Khan: majanduse globaliseerumise kuldaeg on läbi
Tarneahelad moodustasid kunagi üleilmastumise selgroo, kuid viimase kümnendi tarneahelate kokkuvarisemised on märk sellest, et majanduse globabliseerumise kuldaeg on läbi, kirjutab tarneahela professor ja riskiekspert Omera Khan, kes on tänavuse Pärnu tarneahelakonverentsi peaesineja.
Uudised
  • 28.04.22, 11:01
Zakrõt! Sanktsioonid peatasid Venemaa ühe rikkaima mehe sadamaäri Muugal
Viimane vagun kaupa jõudis Muuga sadamas asuvasse DBT väetiseterminali aprilli alguses, pärast seda on sadama ühes suuremas terminalis valitsenud kõhe vaikus.
Uudised
  • 26.04.22, 15:06
Soolomäng sanktsioonidega on iseendale jalga tulistamine
„Sanktsioonid, mis puudutavad logistikat ja transiiti, saavad toimida vaid juhul, kui kogu Euroopa neid ühtviisi rakendab. Vastasel juhul tulistame jalga iseendale ning suuname tagasi Venemaa rüppe need riigid, kes soovivad tema mõjusfäärist väljuda,“ tunnistab Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele