„Tegelikult on see meie jaoks praegu ellujäämise küsimus – küsimus on ajas, kas meie ettevõttel on aega uusi projekte ellu viia,“ ütles Baltic Oil Service’i juht Vjatšeslav Spirin. Foto: Andras Kralla
Alates tänavusest aastast veab Operail taas palmiõli Paldiski ettevõttele Baltic Oil Service. Viimased kaks aastat teenindas seda klienti Läti riiklik raudteefirma LDZ, sest erinevalt Operailist ei olnud talle Venemaaga seotud veod keelatud.
Kui transiidiekspert Raivo Vare leiab järjest loogikavigu, siis taristuminister Vladimir Svet õigustab seda, et Eesti Raudtee riigifirmana teenindab vedusid, mis läbi Eesti liiguvad Venemaale.
Traditsiooniliselt on kaubaveos olnud veduri kabiinis korraga kaks töötajat – vedurijuht ja vedurijuhi abi. Operail oli esimene raudteekaubaveo ettevõte Eestis, kes alustas vanemate Ameerika veduritega tööd ühe juhiga, läinud aasta lõpus sai loa sõita ühe juhiga ka esimene Operaili enda ehitatud C30-M vedur.
Pärast seda, kui riik keelas riigifirmal Operail Venemaa vedudega tegeleda, hakkas nende vedude juures ilma suurema kärata tähtsat rolli mängima teine riigifirma – Eesti Raudtee. Kui Operaili kliendid ja veod võttis üle Läti Raudtee, lükkas Eesti Raudtee kohe käima terve uue osakonna, et neid aidata.
„Eks need mõtted liiguvad üles-alla,“ ütles raudteeettevõtte Operaili uus juhatuse liige Richard Tomingas selle kohta, kuidas tema koos äri uute omanikega riikliku raudteefirma ostu kaalutles.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.